Usprawnianie koordynacji wzrokowo, precepcja wzrokowa i koordynacja

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

Usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej

 

 

 

 

Zaburzenia analizy i syntezy wzrokowo - ruchowej mają niekorzystny wpływ na naukę czytania i pisania. Aby je usprawniać trzeba wielu ćwiczeń. Scenariusz, który opracowałam z kolezanką zawiera kilka propozycji zadań w formie zabawy.
Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Wiosenna łąka - zabawy usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową.

Cel główny: usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Cele operacyjne: dziecko potrafi:

·         odczytać sylaby i prawidłowo ułożyć je w hasło

·         odszukać odpowiedni kształt pośród innych i dopasować go do schematu

·         ułożyć wzór z figur geometrycznych

·         przejść po wąskiej „kładce”

·         skoordynować pracę rąk

Metody:

·         zajęć praktycznych

·         działań polisensorycznych (wzrok, ruch)

·         zabawowa

Środki dydaktyczne: szarfy, wiosenny kwiat, rozsypani sylabowe, styropianowa „Pani Wiosna”, kolorowe kwiatki z kartonu i figury geometryczne podklejone taśmą dwustronną, zielony karton, pas szarego papieru o szer. 20 cm, błękitna włóczka, szablony z motylami, kartoniki z sylabami.

Przebieg zajęć

Część wstępna:

lDzieci stoją każde w swojej „komórce” z szarfy. Wszystkie „komórki” tworzą okrąg. Uczestnicy zabawy przedstawiają się kolejno, wypowiadając swoje imię jednocześnie podają kwiat koledze z prawej strony i przechodzą do jego komórki.

Zajęcia właściwe: l
lUkładanie hasła. Każde z dzieci, z rozsypani sylabowej układa hasło „Powitanie wiosny”. Gdy wszystkie dzieci ułożą hasło, odczytujemy je wspólnie. llUbieranie wiosny. Na sukni „Pani Wiosny” wyrysowane są kontury różnych kwiatów z imionami wszystkich uczestników zajęć. Dzieci odnajdują swoje imię, zapamiętują kształt kwiatka, odnajdują taki sam kwiat wśród przygotowanych kolorowych kwiatków z kartonu, odklejają taśmę i naklejają kwiatek na swoim imieniu na sukni „Pani Wiosny”. llGeometryczna łąka. Dzieci układają kwiaty z figur geometrycznych i przyklejają je na zielonym kartonie. llPrzejście przez „kładkę”. Przez strumyk z błękitnej włóczki przerzucamy „kładkę” z papieru. Dzieci przechodzą kolejno po kładce. llRysowanie motyla. Dzieci rysują motyle oburącz, poprawiając po śladzie.

Zakończenie zajęć: l
lKażde z dzieci otrzymuje kartonik z sylabą (hasło dostosowujemy do liczby uczestników). Dzieci muszą ustawić się w takiej kolejności, by możliwe było odczytanie hasła, np. „Witaj wiosno”. l

Literatura:

lI.Czajkowska, K.Herda „Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole” llH.Tymohova „Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ręki i koordynację wzrokowo-ruchową” llJ.Jastrząb „Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych” l

 

 

 

 

 

 

 

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.