Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Usprawnianie koordynacji wzrokowo - ruchowej
Zaburzenia analizy i syntezy wzrokowo - ruchowej mają niekorzystny wpływ na naukę czytania i pisania. Aby je usprawniać trzeba wielu ćwiczeń. Scenariusz, który opracowałam z kolezanką zawiera kilka propozycji zadań w formie zabawy. · odczytać sylaby i prawidłowo ułożyć je w hasło · odszukać odpowiedni kształt pośród innych i dopasować go do schematu · ułożyć wzór z figur geometrycznych · przejść po wąskiej „kładce” · skoordynować pracę rąk Metody: · zajęć praktycznych · działań polisensorycznych (wzrok, ruch) · zabawowa Środki dydaktyczne: szarfy, wiosenny kwiat, rozsypani sylabowe, styropianowa „Pani Wiosna”, kolorowe kwiatki z kartonu i figury geometryczne podklejone taśmą dwustronną, zielony karton, pas szarego papieru o szer. 20 cm, błękitna włóczka, szablony z motylami, kartoniki z sylabami. Zajęcia właściwe: llUkładanie hasła. Każde z dzieci, z rozsypani sylabowej układa hasło „Powitanie wiosny”. Gdy wszystkie dzieci ułożą hasło, odczytujemy je wspólnie. llUbieranie wiosny. Na sukni „Pani Wiosny” wyrysowane są kontury różnych kwiatów z imionami wszystkich uczestników zajęć. Dzieci odnajdują swoje imię, zapamiętują kształt kwiatka, odnajdują taki sam kwiat wśród przygotowanych kolorowych kwiatków z kartonu, odklejają taśmę i naklejają kwiatek na swoim imieniu na sukni „Pani Wiosny”. llGeometryczna łąka. Dzieci układają kwiaty z figur geometrycznych i przyklejają je na zielonym kartonie. llPrzejście przez „kładkę”. Przez strumyk z błękitnej włóczki przerzucamy „kładkę” z papieru. Dzieci przechodzą kolejno po kładce. llRysowanie motyla. Dzieci rysują motyle oburącz, poprawiając po śladzie. Zakończenie zajęć: llKażde z dzieci otrzymuje kartonik z sylabą (hasło dostosowujemy do liczby uczestników). Dzieci muszą ustawić się w takiej kolejności, by możliwe było odczytanie hasła, np. „Witaj wiosno”. l Literatura: lI.Czajkowska, K.Herda „Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole” llH.Tymohova „Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ręki i koordynację wzrokowo-ruchową” llJ.Jastrząb „Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych dzieci dyslektycznych” l
... |
Menu
|