Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
ZAKRES SPRAW PROWADZONYCH PRZEZ REFERAT OŚWIATY, KULTURY I ZDROWIA w URZĘDZIE GMINY SZEMUD
I. Referat Oświaty UG Szemud prowadzi sprawy związane z : · realizacją ustawowych uprawnień i obowiązków gminy jako organu prowadzącego i organu administracji publicznej w zakresie: a) oświaty, b) kultury, c) sportu, d) rekreacji e) zdrowia
polegających na:
· współpracy z Zamiejscowym Ośrodkiem Kuratoryjnym w Wejherowie i Kuratorium Oświaty w Gdańsku w zakresie oceny pracy kierowników placówek, · współpracy Gminy Szemud z pozamiejscowymi instytucjami oświatowo-kulturalnymi w tym: a) w zakresie umów partnerskich z zaprzyjaźnionymi gminami i regionami(Spytkowice, Varena i Turgiele na Litwie, Fryzja w Holandii, Francja) · prowadzeniu dokumentacji księgowo-płacowo-kadrowej związanej z funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Szemud, w tym: a) współpraca z ZUS, GUS i Urzędami Skarbowymi w zakresie naliczania składek i zaliczek określonych odrębnymi przepisami sporządzania sprawozdań i prowadzenia odpowiedniej dokumentacji związanej z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracownika, · prowadzeniu dokumentacji szkół i placówek niepublicznych w zakresie określonym ustawą o systemie oświaty · prowadzeniu spraw związanych z dokumentowaniem przyznawanych świadczeń o charakterze socjalnym, stypendiów naukowych, sportowych itp. uczniom terenu gminy. · nadzorowaniu działalności placówek kulturalnych, bibliotek i zespołów regionalnych na terenie gminy, · prowadzeniu rejestru instytucji kultury, · prowadzeniu rejestru placówek usług turystycznych, · organizowaniem dowozów dla uczniów z terenu gminy w tym dowozów i opieki dla uczniów niepełnosprawnych · nadzór merytoryczny nad instytucjami kultury · kształtowaniu wizji promocji i wizerunku gminy · kontrola i egzekwowanie obowiązku szkolnego · koordynowaniu działań związanych z promocją gminy w dziedzinie kultury, turystyki i sportu w tym: a) współpracy z mediami (prasa, radio, telewizja), biurami promocyjnymi, agencjami kultury b) przygotowywaniu materiałów reklamowych i promocyjnych c) koncepcja oraz realizacja projektów wydawniczych d) zbieranie, opracowywanie i upowszechnianie informacji o gminie i samorządzie terytorialnym e) prowadzenie dokumentacji fotograficznej ważnych wydarzeń w Gminie oraz związanych z Gminą · wnioskowaniu o przyznanie nagród za działalność w sferze kultury, · utrzymywaniu kontaktów oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, twórcami, klubami sportowymi itp. w zakresie prawidłowego realizowania zadań wynikających z obowiązujących ustaw, · prowadzenie ewidencji i opieka nad miejscami pamięci znajdującymi się na terenie gminy · opracowywaniu kalendarza wydarzeń kulturalnych · współorganizowanie uroczystości związanych ze świętami państwowymi i lokalnymi · współpracy z jednostkami pomocniczymi (sołectwa) w zakresie kultury, funkcjonowania świetlic wiejskich, oraz organizowania imprez kulturalnych. · Opracowywanie koncepcji oraz redakcja gminnego miesięcznika „Lesôk”, · Współpraca i pomoc instytucjom sportowym z terenu gminy (kluby sportowe , GCKSiR) . · Prowadzenie dokumentacji związanej z pomocą materialną dla uczniów, w tym a) stypendia szkolne, naukowe, sportowe itp. – przyjmowanie wniosków b) wyprawki szkolne
Za prawidłowe i sprawne wykonanie powyższych zadań odpowiada Kierownik Referatu Oświaty , Kultury i Zdrowia: Alicja Szarafin-Grządkowska tel. 058 676-44-48 Ponadto kompetentnych informacji w zakresie powyższych spraw udzielą : 1)Beata Węzeł - podinspektor ds. kultury - kultura ,oświata, sport, turystyka , stypendia, wyprawki 058 676-44-47 2)Iwona Curlej-Paszke – referent - dowozy uczniów , dokształcanie młodocianych, sprawy lokalowe oświaty 058 676-44-47 3) Aleksandra Osiczko - inspektor ds. promocji - sprawy związane z promocją gminy, oświata, kultura, sport ,turystyka 058 676-44-48 4) Gabriela Stenka – podinspektor ds. księgowych –oświatowa dokumentacja księgowa 058 676-44-46 5)Ewa Czoska – podinspektor ds. płac - oświatowa dokumentacja płacowa 058 676-44-46 6)Maria Langa- podinspektor ds. płac – oświatowa dokumentacja płacowa 058 676-44-46 W sytuacjach doraźnych wszystkie wymienione wyżej osoby pełnią zastępstwo za pracownika nieobecnego- w pełnym zakresie prowadzonych przez referat spraw
|
Menu
|