vademecum, STUDIA, WZR I st 2008-2011 zarządzanie jakością, Finanse Publiczne

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

ZAKRES SPRAW

PROWADZONYCH  PRZEZ

                    REFERAT OŚWIATY, KULTURY I ZDROWIA

w URZĘDZIE GMINY SZEMUD

 

I.                   Referat Oświaty UG Szemud prowadzi sprawy związane z :

·        realizacją ustawowych uprawnień i obowiązków gminy jako organu prowadzącego i organu administracji publicznej w zakresie:

a)     oświaty,

b)    kultury,

c)     sportu,

d)    rekreacji

e)     zdrowia

              

polegających na:

 

·        współpracy z Zamiejscowym Ośrodkiem Kuratoryjnym w Wejherowie i Kuratorium Oświaty   w  Gdańsku  w zakresie oceny pracy kierowników placówek,

·        współpracy Gminy Szemud z pozamiejscowymi instytucjami oświatowo-kulturalnymi  w tym:

a) w zakresie  umów partnerskich z  zaprzyjaźnionymi  gminami i regionami(Spytkowice, Varena i Turgiele  na Litwie, Fryzja w Holandii, Francja)

·        prowadzeniu dokumentacji księgowo-płacowo-kadrowej  związanej z funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Szemud, w tym:

a) współpraca  z ZUS, GUS  i Urzędami Skarbowymi  w zakresie  naliczania  składek i zaliczek   określonych  odrębnymi przepisami sporządzania sprawozdań i prowadzenia  odpowiedniej dokumentacji związanej  z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracownika,

·        prowadzeniu dokumentacji  szkół i placówek niepublicznych w zakresie określonym ustawą o systemie oświaty

·        prowadzeniu spraw  związanych z dokumentowaniem  przyznawanych świadczeń o charakterze socjalnym, stypendiów naukowych, sportowych itp. uczniom   terenu gminy.

·        nadzorowaniu działalności placówek kulturalnych, bibliotek i zespołów regionalnych   na terenie gminy,

·        prowadzeniu rejestru instytucji kultury,

·        prowadzeniu  rejestru  placówek usług turystycznych, 

·        organizowaniem dowozów dla uczniów  z terenu gminy w tym  dowozów i opieki dla uczniów niepełnosprawnych

·        nadzór  merytoryczny nad  instytucjami kultury

·        kształtowaniu wizji promocji i wizerunku gminy

·        kontrola i egzekwowanie obowiązku szkolnego 

·        koordynowaniu działań związanych  z promocją  gminy  w dziedzinie kultury, turystyki  i sportu w tym:

a)     współpracy z mediami (prasa, radio, telewizja), biurami promocyjnymi, agencjami kultury

b)    przygotowywaniu  materiałów reklamowych i promocyjnych

c)     koncepcja  oraz realizacja  projektów wydawniczych

d)    zbieranie, opracowywanie  i upowszechnianie informacji o  gminie i samorządzie terytorialnym

e)     prowadzenie dokumentacji fotograficznej ważnych wydarzeń w Gminie oraz  związanych z Gminą

·        wnioskowaniu o przyznanie nagród za działalność  w  sferze kultury,

·        utrzymywaniu kontaktów oraz współpracy z  organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, twórcami, klubami sportowymi itp. w zakresie  prawidłowego realizowania  zadań wynikających z  obowiązujących  ustaw, 

·        prowadzenie ewidencji  i opieka nad miejscami pamięci znajdującymi się na terenie gminy

·        opracowywaniu kalendarza wydarzeń kulturalnych

·        współorganizowanie uroczystości związanych ze świętami państwowymi i lokalnymi

·        współpracy z jednostkami pomocniczymi (sołectwa) w zakresie kultury, funkcjonowania świetlic wiejskich, oraz  organizowania imprez kulturalnych.

·        Opracowywanie koncepcji oraz redakcja   gminnego miesięcznika „Lesôk”,

·        Współpraca  i pomoc instytucjom  sportowym z terenu gminy (kluby sportowe  ,  GCKSiR) .

·        Prowadzenie dokumentacji  związanej z pomocą materialną dla uczniów, w tym

a)     stypendia szkolne, naukowe, sportowe itp. – przyjmowanie wniosków

b)    wyprawki szkolne

 

 

 

 

Za prawidłowe i sprawne wykonanie  powyższych zadań odpowiada Kierownik Referatu Oświaty , Kultury i Zdrowia:

Alicja Szarafin-Grządkowska   tel. 058  676-44-48

Ponadto  kompetentnych  informacji  w zakresie  powyższych spraw  udzielą  :

1)Beata Węzeł - podinspektor ds. kultury  - kultura ,oświata, sport, turystyka , stypendia, wyprawki    058 676-44-47

2)Iwona  Curlej-Paszke – referent -  dowozy uczniów , dokształcanie 

   młodocianych, sprawy lokalowe oświaty  058 676-44-47

3) Aleksandra Osiczko - inspektor ds. promocji -  sprawy związane z 

    promocją gminy, oświata, kultura, sport ,turystyka 058 676-44-48

4) Gabriela Stenka – podinspektor ds. księgowych –oświatowa dokumentacja   

    księgowa  058 676-44-46

5)Ewa Czoska – podinspektor ds. płac  - oświatowa dokumentacja płacowa  

   058 676-44-46

6)Maria Langa- podinspektor ds. płac – oświatowa dokumentacja płacowa   

   058 676-44-46

W sytuacjach doraźnych  wszystkie  wymienione wyżej osoby  pełnią zastępstwo za  pracownika  nieobecnego-  w pełnym zakresie prowadzonych przez referat spraw

 

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.