Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Opracowała Agata Majek- nauczyciel przyrody
KARTA PRACY- klasa IV
Ścieżka przyrodnicza – zajęcia terenowe: „W PARKU”
1.Zabawa –„Rozpoznaj drzewo po dotyku” a) dobierzcie się w pary b) zawiąż oczy swojemu koledze i zaprowadź do wybranego drzewa c) twój kolega musi rozpoznać gatunek drzewa po dotyku d) zachowajcie ostrożność Cel: rozpoznawanie drzew za pomocą innych zmysłów niż wzrok
2. „Rysunek kory” a) przyłóż kartkę do pnia drzewa b) odbij wzór kory na kartce c) podpisz, co to za drzewo Cel: poszerzenie wiedzy o budowie drzew
3. „Znajdź roślinę” a) na podstawie ilustracji z przewodnika odszukaj 3 rośliny zielne w terenie b) nazwij je Cel: kształcenie spostrzegawczości i zdolności obserwacji
4. „Łańcuch pokarmowy” a) ułóż łańcuch pokarmowy, w którym jednym z ogniw jest żaba Cel: doskonalenie umiejętności znajdowania zależności pokarmowych
5. „Co to za zwierzę ?” a) rozpoznaj przedstawiony okaz zwierzęcia na ilustracji b) określ środowisko jego życia c) omów sposób odżywiania się Cel: budzenie emocjonalnego kontaktu z przyrodą
6.Zagadka a) który to z leśnych drwali dziobem w chore drzewo stuka ?
Wykorzystana literatura: 1) Dorota Soida, Zasady i techniki edukacji ekologicznej, Kraków-Ojców 1993. 2) Materiały dydaktyczne SAPS, Homerton College, Cambridge, CB2 2PH, Wielka Brytania. |
Menu
|