Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
UWAGI O CENTROWANIU KOMINÓW
Celem jest zawsze szybkie i pewne wej cie w komin z minimalnym ryzykiem jego zgubienia. 1. Kr enie rozpoczynaj natychmiast, gdy czujesz zdecydowany przyrost noszenia a wskazówka wariometru idzie do góry. 2. Pierwsze okr enie powinno by zawsze ciasne . 3. Kr ciasno ( du e przechylenie, mała pr dko ) aby nie oddala si od obszaru noszenia. 4. Je li szybko noszenia wzrasta utrzymuj parametry kr enia. 5. Je eli spada po rozpocz ciu kr enia - wykonaj zakr t o nieco mniej ni 270 stopni, wyprostuj lot na chwil po czym kontynuuj kr enie. Powinno ci to doprowadzi do miejsca gdzie poczułe noszenie. 6. Nigdy nie odwracaj kierunku kr enia . 7. Zawsze rób poprawki stanowczo u ywaj c pełnych wychyle lotek i steru kierunku podczas wyprostowywania kr enia i powracania do kr enia. 8. Nigdy nie prostuj kr enia i nie czekaj a noszenie wzro nie. Przej cie do lotu prostego zawsze zmniejsza opadanie i wariometr to wykazuje . 9. Przesuwaj ka de okr enie i sprawdzaj czy noszenie nie wzrasta. 10. Je eli komin jest dobrze wycentrowany ale noszenie jest niespodziewanie słabe, stopniowo zwi kszaj promie kr enia aby spenetrowa wi kszy obszar. 11. Je eli wyczujesz nowy rdze komina niezwłocznie zacie nij zakr t zwi kszaj c przechylenie i zmniejszaj c pr dko . 12. Je eli ciasno kr c poczujesz rdze komina kontynuuj kr enie aby wyprostowa je na chwil zanim wejdziesz ponownie na kierunek jego wyst pienia. 13. Je eli podczas kr enia odczuwasz opadanie, kontynuuj kr enie jeszcze około 90 stopni a nast pnie wyprostuj aby si od niego oddali . 14. Nigdy nie utrzymuj kr enia w pół noszeniu - pół duszeniu . 15. Nigdy nie rozp dzaj szybowca w duszeniu podczas kr enia . 16. Kr c z pr dko ci k tow 20-25 stopni wykonuj poprawki bardzo wcze nie i szybko aby przemiesci orbit kr enia w planowanym kierunku. 17. Wyprostowuj c kr enie na chwil w prowadzaj w nie ponownie gdy tylko skrzydła osi gn poziom . (referat jaki Derek Piggot wygłosił na Mi dzynarodowej Konwencji Szybowcowej w Dallas w styczniu 97 r.) |
Menu
|