urywki z przepisów w sprawie sposobu zakresu i terminów inspekcji, Akademia morska w Szczecinie, eso, V semestr

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA
1)
z dnia 15 marca 2006 r.
w sprawie sposobu, zakresu i terminów przeprowadzania przeglądów i inspekcji,
sposobu potwierdzania oraz wzorów międzynarodowych świadectw w zakresie ochrony
morza przed zanieczyszczaniem przez statki
2)
(Dz. U. z dnia 27 marca 2006 r.)
§ 3.
W trakcie inspekcji organ inspekcyjny powinien w szczególności sprawdzić, czy:
1) statek podczas przebywania na morzu oraz postoju w porcie przestrzega wymagań
technicznych określonych w załącznikach Konwencji MARPOL i Konwencji o ochronie
środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego, sporządzonej w Helsinkach dnia 9
kwietnia 1992 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 28, poz. 346), zwanej dalej "Konwencją Helsińską";
2) statek posiada "Książkę zapisów olejowych";
3) statek przewożący jako ładunek olej lub chemikalia w stanie płynnym posiada "Książkę
zapisów ładunkowych", zgodnie z wymogami Konwencji MARPOL i Konwencji Helsińskiej;
4) zbiornikowiec olejowy o pojemności brutto poniżej 150 posiada "Książkę zapisów
olejowych" w formie uzgodnionej z dyrektorem urzędu morskiego właściwego dla portu
macierzystego statku;
5) statek posiada "Książkę zapisów śmieciowych";
6) książki, o których mowa w pkt 2-5, są prowadzone w języku polskim, a dla statków
uprawiających żeglugę międzynarodową - również w języku angielskim;
7) armator statku o polskiej przynależności wyposażył statek w:
a) książki, o których mowa w pkt 2-5, stanowiące druk ścisłego zarachowania, po
uprzednim zarejestrowaniu ich w urzędzie morskim właściwym dla portu
macierzystego tego statku,
b) okrętowy plan zapobiegania rozlewom olejowym lub okrętowy plan zapobiegania
rozlewom substancji szkodliwych,
c) plan postępowania ze śmieciami.
§ 4.
1. Statek zgłoszony do przeglądu lub inspekcji powinien być przygotowany do ich
sprawnego przeprowadzenia.
2. Przepis ust. 1 stosuje się również do inspekcji przeprowadzanej na żądanie armatora lub
kapitana statku.
3. Przy przeprowadzaniu przeglądu lub inspekcji statku powinien być obecny kapitan statku
lub wyznaczony przez niego zastępca.
§ 7.
Jeżeli statek opuści port, nie dopełniając obowiązku zdania odpadów i pozostałości
ładunkowych do portowych urządzeń odbiorczych, dyrektor urzędu morskiego właściwy dla
portu, który opuścił statek, niezwłocznie informuje o niedopełnieniu tego obowiązku
właściwe władze w następnym porcie, do którego ma zawinąć statek.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.