Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA 1) z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie sposobu, zakresu i terminów przeprowadzania przeglądów i inspekcji, sposobu potwierdzania oraz wzorów międzynarodowych świadectw w zakresie ochrony morza przed zanieczyszczaniem przez statki 2) (Dz. U. z dnia 27 marca 2006 r.) § 3. W trakcie inspekcji organ inspekcyjny powinien w szczególności sprawdzić, czy: 1) statek podczas przebywania na morzu oraz postoju w porcie przestrzega wymagań technicznych określonych w załącznikach Konwencji MARPOL i Konwencji o ochronie środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego, sporządzonej w Helsinkach dnia 9 kwietnia 1992 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 28, poz. 346), zwanej dalej "Konwencją Helsińską"; 2) statek posiada "Książkę zapisów olejowych"; 3) statek przewożący jako ładunek olej lub chemikalia w stanie płynnym posiada "Książkę zapisów ładunkowych", zgodnie z wymogami Konwencji MARPOL i Konwencji Helsińskiej; 4) zbiornikowiec olejowy o pojemności brutto poniżej 150 posiada "Książkę zapisów olejowych" w formie uzgodnionej z dyrektorem urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego statku; 5) statek posiada "Książkę zapisów śmieciowych"; 6) książki, o których mowa w pkt 2-5, są prowadzone w języku polskim, a dla statków uprawiających żeglugę międzynarodową - również w języku angielskim; 7) armator statku o polskiej przynależności wyposażył statek w: a) książki, o których mowa w pkt 2-5, stanowiące druk ścisłego zarachowania, po uprzednim zarejestrowaniu ich w urzędzie morskim właściwym dla portu macierzystego tego statku, b) okrętowy plan zapobiegania rozlewom olejowym lub okrętowy plan zapobiegania rozlewom substancji szkodliwych, c) plan postępowania ze śmieciami. § 4. 1. Statek zgłoszony do przeglądu lub inspekcji powinien być przygotowany do ich sprawnego przeprowadzenia. 2. Przepis ust. 1 stosuje się również do inspekcji przeprowadzanej na żądanie armatora lub kapitana statku. 3. Przy przeprowadzaniu przeglądu lub inspekcji statku powinien być obecny kapitan statku lub wyznaczony przez niego zastępca. § 7. Jeżeli statek opuści port, nie dopełniając obowiązku zdania odpadów i pozostałości ładunkowych do portowych urządzeń odbiorczych, dyrektor urzędu morskiego właściwy dla portu, który opuścił statek, niezwłocznie informuje o niedopełnieniu tego obowiązku właściwe władze w następnym porcie, do którego ma zawinąć statek. |
Menu
|