w3, Biostatystyka ZPII, wykłady

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

W3

 

Ustalenie liczby klas w szeregu rozdzielczym przedziałowym

 

Liczbie klas uzależnie się w pierwszej kolejności od liczebności zbiorowości (liczby jednostek statystycznych tworzących tę zbiorowość). Przybliżoną liczbę klas w szeregu można ustalić korzystając z jednego wzrou:

 

k= 5* log N

k= 1+3,3 log N

k= √N

 

k- l. klas

N- l. obserwajci

 

 

Rozpietość przedmiotów powinny być w miarę możliwości jednakowe. W przypadku gdy badania zbiorowość jest niejednorodna, charakteryzuje się dużą koncentracją jednostek w wybranych klasach lub gdy wystąpią jednostki nieaktywne, uzyskane są statystycznie róne w rozpiętości przedzuałów klasowych.

 

Długośc klasy stala się dzieląć obszar zmianności cechy Rx przez liczbę klas:

 

C= Rx/k= C= Xmax- Xmin/k

 

SZEREGI KOMULACYJNE-

z szeregów rozdzilczych puntkowych i przedziałowych można ytworzyć szeregi komulacyjne.

Szereg komulacyjny punktowy inf. ile jednostek badanej zbiorowości ma wartości cechy co najwyżej rózne wartości wskazanej.

Szereg komulacyjny punktowy inf. ile jednostek badanej zbiorowości ma cechy co nawyżej górnej przedziału.

 

TABLICE STATYSTYCZNE

 

ze względu na zakres reprezentowany danych wyróżnia siętablice prste (jednocechowe) lub złożone (wielocechowe)- krzyżowe- 2 cechy lub chierarchicznokrzyżowe- 3 cechy- najczęsciej.

 

STATYSTYKI OPISOWE

- miary tendencji centralnej

- miary kształtu rozkładu

 

MODALNE- (wartości najczęstsze) zianna, która w danym rozkładzie empirycznym wyst.

 

 

 

DOMINANTA WSKAZANE- wartiość cechy staystycznej ma największą liczebność w określonej zbiowości.

W szrergu szczegółowym i rozdzilczym punktowych jest ustalenie cechy, której odpowiada największa liczebność. 

 

MIARY TENDENCJI CENTRALNEJ

- średne (tylko skale ilościowe) taka wartość zmiannej pownieważ, której znajdują się wyniki połowy osób badanych.

- modalne- (dla każdej skali):

 

ŚREDNIE ARYTMIETYCZNE:

x- średnia aryt. badanej klasy

n- l. elementów mających wratość z tego przedziału

k- l. różnych wartości cech

 

ODCHYLENIE STANDARDOWE:

- pierwiastek z warjancji

- wyciąganie z pierwiastka pozwala zrozumieć wyniki w org.

 

WSPÓŁCZYNNIK ZMIENNOŚCI:

do porównania rozrzutu całej cechy w róznych zbiorowościach bądź róxnych cech na badanej zbiorowości stałużą względne mary rozrzurtu.

inf nas jaki % wartości przecietnej stanowi zbiorowość.

 

Właściwości rozkładu normalnego:

- opisuje rozkład właściwy, które są nierzalne na skalach ilościowych

- jest idealniesymetryczny względem osi y

- pokazuje że wyników przecietnie jest najwięcej a najmniej jest skrajnych

- kształt rozkładu można wyznaczyć znając śrdnią i odchylenie standardowe.

 

SKOŚCNOŚĆ-jest marą symetrii rozkładu względem jego środka.odnosi się do symetruczniści rokładu wyznacza jej proporcję odchylenia od....... powyżej śrdeniej do odchyleń poniżej średniej.

 

Rozkład który jest skośny - jest asymetryczny oznacza bo np.: z pewnej wartości stron są skrajne, bardziej elastyczne wartości dla określonej zmiennej.

 

Skośnośc on kireunku + lub -.

 

WSPÓŁCZYNNIK SKOŚCNOŚCI- (< 0, np.: rozkład optymizmu w społeczeństwie)

             

 

SKOŚNOŚĆ DODATNIA (+)- duże niedzieli- wartość wysokich. (powyżej śrdniej) wartości ekstremalne znajdują się powyżej śrdniej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.