Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 10.09.1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Dz.U.98.151.987
128 Co jest przedmiotem ustaleń rozporządzenia w sprawie ustalenia warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie? Rozporządzenie ustala warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie, przy zachowaniu Prawa budowlanego, odrębnych ustaw i przepisów szczegółowych, a także ustaleń Polskich Norm.
133 Jaką linię uważa się za przystosowaną do danej prędkości? Uważa się, jeżeli, na co najmniej połowie jej długości układ geometryczny, nawierzchnia, podtorze, obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem są przystosowane do ruchu pociągów z daną prędkością.
134 Co powinno zapewniać podtorze kolejowe? Powinno zapewniać: wytrzymałość wymaganą dla danej kategorii linii, mniejsze od dopuszczalnych odkształcenia trwałe i sprężyste powstające w wyniku oddziaływań dynamicznych, wymiary torowiska odpowiadające danej kategorii linii, niezmienność kształtu bez
135 Jaki tor jest torem klasycznym? Jest to tor, w którym szyny o normatywnej długości są ze sobą połączone na stałe za pomocą złączek i przytwierdzone do podkładów, długość wstawki szynowej zależy od klasy toru i nie może być mniejsza niż 6 m. Dział I par.3.2 1550 Co to jest droga szynowa? Droga szynowa jest to budowla wraz z gruntem, na którym jest usytuowana, składająca się z toru (elementu jezdnego) o konstrukcji szynowej, dostosowaną do ruchu pojazdów kolejowych. Dział I par.3.7 1551 Co to jest podtorze? Podtorze jest to budowla geotechniczna wykonana na gruncie rodzimym jako nasyp lub przekop wraz z urządzeniami ją zabezpieczającymi. Dział I § 3.9 1552 Co to jest skrajnia budowli kolejowej? Skrajnia budowli kolejowej jest to przestrzeń określona graniczną linią wyznaczającą minimalne, konieczne do zachowania w obszarze nadziemnym i podziemnym toru kolejowego, odległości budowli kolejowej od osi toru kolejowego i górnej powierzchni główki szy Dział II Roz.2 par.9.1 1553 Jakie trwałe elementy budowli mogą się znajdować w skrajni kolejowej? Jedyny trwały element budowli mogący się znajdować w skrajni kolejowej to: -tor kolejowy, -urządzenia przeznaczone do bezpośredniego współdziałania z pojazdem kolejowym (urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjne, telekomunikacyjne). Dział III Roz.9 par.48.1 1554 Jakie budowle zaliczamy do kolejowych obiektów inżynieryjnych? Do kolejowych obiektów inżynieryjnych zaliczamy następujące budowle: mosty, wiadukty, tunele, przepusty, ściany oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych. Dział III Roz.9 par.49.1 1555 Jaki jest podstawowy warunek konstrukcyjny dla nawierzchni kolejowej na obiektach inżynieryjnych związany ze sprężystością torów na odcinku połączenia obiektu z nasypem? Podstawowy warunek konstrukcyjny dla nawierzchni kolejowej na obiektach inżynieryjnych związany jest ze sprężystością toru na obiekcie oraz w jego bliskim sąsiedztwie. Sprężystości te winny być zbliżone a zmiana sprężystości toru powinna następować płynni Dział III Roz.9 par.49.7 1556 Jak powinno być kształtowane wzniesienie konstrukcyjne toru na obiekcie inżynieryjnym o rozpiętości przęseł 30m i więcej? Na obiekcie inżynieryjnym o rozpiętości przęseł 30m i więcej tor powinien być ułożony z obustronnym wzniesieniem do środka przęsła odpowiadającym wzniesieniu konstrukcyjnemu przęsła o strzałce równej wielkości ugięcia trwałego od obciążenia stałego i poło Dział III Roz.9 par.49.12 1557 Dla jakich obiektów inżynieryjnych usytuowanych na szlaku należy stosować odbojnice i czemu one służą? Odbojnice należy stosować dla obiektów inżynieryjnych w zależności od ich długości i usytuowania w celu przeciwdziałania skutkom wykolejenia się taboru kolejowego. Dział III Roz.9 par.50.1. 1) i 2) 1558 Dla jakiego prawdopodobieństwa przepływu rocznego wody należy ustalać światła mostów kolejowych? Światła mostów kolejowych należy ustalać na podstawie obliczeń hydrologicznych dla maksymalnego przepływu rocznego wody o prawdopodobieństwie pojawienia się nie większym niż: -0,5% dla linii magistralnych i pierwszorzędnych, -0,1% dla pozostałych linii. Dział III Roz.9 par.50.1. a) 1559 Jakie są warunki wzniesienia spodu konstrukcji mostu ponad poziom wody maksymalnie spiętrzonej (nad wodami śródlądowymi nieżeglownymi)? Wzniesienia spodu konstrukcji mostu ponad poziom wody maksymalnie spiętrzonej nad wodami śródlądowymi nieżeglownymi winien wynosić co najmniej: -1,0 m na wodach uznanych za spławne i na ciekach niespławnych, -0,5 m na pozostałych wodach nieżeglownych, -1, Dział III Roz.9 par.50.3 1560 Jakim warunkom powinno odpowiadać światło wiaduktów kolejowych nad liniami kolejowymi? Światło wiaduktów kolejowych nad liniami kolejowymi powinno odpowiadać kolejowej skrajni budowli z uwzględnieniem wymogów trakcji elektrycznej oraz na liniach określonych przez zarząd kolei- wymogom przewozów ładunków z przekroczoną skrajnią taboru. Dział III Roz.9 par.50.4 1561 Jaka długość most lub wiaduktu kolejowego warunkuje zastosowanie obustronnych chodników? Dla mostów wiaduktów o długościach większych niż 15m należy stosować obustronne chodniki o szerokości nie mniejszej niż 0,75 m. Dział III Roz.9 par.51 1562 Dla jakiego prawdopodobieństwa wystąpienia przepływu miarodajnego należy wyznaczać światło przepustu kolejowego? Światło przepustu kolejowego na cieku wodnym należy wyznaczać na podstawie obliczeń hydrologicznych dla przepływu miarodajnego o prawdopodobieństwie nie większym niż 1%. Dział III Roz.9 par. 50.2 1563 Ile wynosi minimalne wzniesienie spodu konstrukcji wiaduktu kolejowego wzniesionego nad drogą niepubliczną? Minimalne wzniesienie spodu konstrukcji wiaduktu kolejowego wzniesionego nad drogą niepubliczną wynosi 3,50 m. Dział II Roz.2 par.101.3 1564 Z czego winna wynikać szerokość przejścia dla pieszych pod torami kolejowymi i ile wynosi minimalna szerokość przejść pod torami? Szerokość przejścia dla pieszych pod torami kolejowymi winna wynikać z analizy natężenia ruchu pieszych w okresie szczytowym. Minimalna szerokość przejść pod torami wynosi 3,0 m. Dział VI Roz.2 par.102.2 1565 Ile wynosi minimalna szerokość kładki dla pieszych nad torami kolejowymi? Minimalna szerokość kładki dla pieszych nad torami kolejowymi wynosi 3,0 m. Dział VI Roz.2 par.102.5 ... |
Menu
|