Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
UNIT 2 BOOK 3 Communicating with patients and families Why is clear communication between doctors and patients important? Communication between doctors and patients is very important because it allows a better diagnosis to be made. What kind of misunderstanding can arise between doctors and patients? Misunderstandings between patients and doctors can arise if too much jargon is used and the patient doesn’t understand instructions and does not ask for extra information. it is often the case that patients do not get the correct information if they have cultural differences. These misunderstandings can mean that the patient doesn’t understand their condition, or gets very anxious. Dialog: A: Weil, she’s complaining of constant stomach aches. I asked about her medical history, but she didn’t say much. B: Is it just a miscommunication? Maybe she does not know what you’re asking for. A: lt’s possible. But I can’t tell because she’s barely speaking to me. B: She might just be nervous. It can be scary to feel terrible but not know why. A: Yeah, she does seem pretty worried. B: Did you use lots of jargon? In my experience, that makes things worse. A: I might have. I mean, I asked her if she thought it might be from stress or indigestion. B: See, if she has poor health literacy, those terms might sound scarier than they are.
Słówka dziewczyny Clear communication jasna kominikacja Vital to providing niezbędne do zapewnienia The best care possibile najlepsza możliwa opieka not getting nie dostawać All the information- wszystkie informacje Suspect podejrzewać Not getting enough otrzymywać zbyt mało Some of the possibile niektóre z możliwych miscommunication – nieporozumienia poor health litracy słaby stan zdrowia key tems- podstawowe pojęcia negative preconceptions uprzedzenia medical professional personel medyczny experience ankiety odczuwać niepokój Cultural differences – różnice kulturowe Different approaches różne podejścia dealingwith illnee radzenie sobie z chorobą improve Communications usprawnienie komunikacji establish a good rapport nawiązać dobre stosunki therapeutic proces proces terapeutyczny Empathy- empatia Verbal and nonverbal cues werbalne i niewerbalne sygnały Iteraction oddziaływanie Jargon żargon Confuse or intimidate mylić zmylić Ask open-ended questions zadawaj pytania otwarte Most important line of communication najlepsza linia komunikacji Give and receive dać I otrzymać better care- lepsza opieka Słówka książka As you know jak wiecie Is vital to jest niezbędna do Providing the best cere possibile-do zapewnienia najlepszej opieki Some of possible- mieć na uwadze Issues problem A few Simple steps – kilka prostych kroków Patients may not trust Pacjenci mogą być nie ufni May experience anxiety mogą odczuwać niepokój Anxiety niepokój Rapport wzajemne zrozumienie Very important bardzo ważne Therapeutic terapeutyczny Do not use much jargon nie używaj żargonu medycznego Verbal słowa Improve usprawnić , ulepszyć , udoskonalić Ask open-ended questions zadawaj pytania otwarte Communication- komunikacja The better care- lepsza opieka Provide zapewnić Inplut wkład Ability- zdolność Frowning – skrzywić się Constant stałe
|
Menu
|