Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Agnieszka Kuczyńska Zakład Porównawczej Historii Sztuki
Wiedza o sztuce Wskazówka bibliograficzna. Wersja podstawowa 1. Wstęp do historii sztuki. Metoda – przedmiot – zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. 2. Cassirer E., Esej o człowieku, Warszawa 1970. 3. Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Warszawa 1976. 4. Tatarkiewicz W., Historia estetyki, t. 1-3, Warszawa Wrocław Kraków 1960-67. 5. Waźbiński Z., Wstęp [w:] Vasari i nowożytna historiografia sztuki, Wrocław 1975. 6. Winckelmann J.J., Myśli o naśladowaniu greckich rzeźb i malowideł, [w:] Teoretycy, artyści i krytycy o sztuce, 1700-1870, red. E. Grabska i M. Poprzęcka, Warszawa 1974. 7. Wölfflin H., Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problem rozwoju stylu w sztuce nowożytnej, Wrocław 1962. 8. Piwocki K., Pierwsza nowoczesna historia sztuki. Poglądy Aloisa Riegla, Warszawa 1970. 9. Kalinowski L., Max Dvořak i jego metoda badań nad sztuką, Warszawa 1974. 10. Panofsky E., Ikonografia i ikonologia, [w:] tenże, Studia z historii sztuki, Warszawa 1971. 11. Białostocki J., Posłanie Aby Warburga: historia sztuki czy historia kultury?, [w:] tenże, Refleksje i syntezy ze świata sztuki. Cykl drugi, Warszawa 1987. 12. Bryl M., Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia sztuki od 1970, Poznań 2008. 13. Morawski S., Na zakręcie od sztuki do po-sztuki, Kraków 1985. 14. Gombrich E.H., Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawiania obrazowego, Warszawa 1981.
|
Menu
|