ustawa prawo zamówień publicznych, ADMINISTRACJA, III rok V semestr, Prawo zamówień publicznych

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}©Kancelaria Sejmus. 1/170Dz.U. 2004 Nr 19 poz. 177Opracowano napodstawie:t.j.Dz. U. z 2013 r.poz. 907, 984,1047, 1473, z2014 r. poz. 423,768, 811, 915,1146, 1232, z2015 r. poz. 349,478, 605.USTAWAz dnia 29 stycznia 2004 r.Prawo zamówień publicznychDZIAŁ IPrzepisy ogólneRozdział 1Przedmiot regulacjiArt. 1.Ustawa określa zasady i tryb udzielania zamówień publicznych, środkiochrony prawnej, kontrolę udzielania zamówień publicznych oraz organy właściwew sprawach uregulowanych w ustawie.Art. 2.Ilekroć w ustawie jest mowa o:1)cenie – należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U.poz. 915);1a) cyklu życia produktu – należy przez to rozumieć wszelkie możliwe kolejne fazyistnieniadanegoproduktu,tojest:badanie,rozwój,zmianę,projektowanieutrzymanie,przemysłowe,2)produkcję,naprawę,modernizację,logistykę, szkolenie, testowanie, wycofanie i usuwanie;dostawach – należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innychdóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu,dzierżawy oraz leasingu;2a) dynamicznym systemie zakupów – należy przez to rozumieć ograniczony wczasie elektroniczny proces udzielania zamówień publicznych, którychprzedmiotem są dostawy powszechnie dostępne nabywane na podstawieumowy sprzedaży lub usługi powszechnie dostępne;3)kierowniku zamawiającego – należy przez to rozumieć osobę lub organ, który –zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem lub umową – jest uprawniony2015-07-16©Kancelaria Sejmus. 2/170do zarządzania zamawiającym, z wyłączeniem pełnomocników ustanowionychprzez zamawiającego;4)5)(uchylony);najkorzystniejszej ofercie – należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawianajkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się doprzedmiotu zamówienia publicznego, albo ofertę z najniższą ceną, a wprzypadku zamówień publicznych w zakresie działalności twórczej lubnaukowej, których przedmiotu nie można z góry opisać w sposób jednoznacznyi wyczerpujący – ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny iinnych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia publicznego;5a) newralgicznych robotach budowlanych – należy przez to rozumieć robotybudowlane do celów bezpieczeństwa, które wiążą się z korzystaniem zinformacji niejawnych, wymagają ich wykorzystania lub je zawierają;5b) newralgicznym sprzęcie – należy przez to rozumieć sprzęt do celówbezpieczeństwa, który wiąże się z korzystaniem z informacji niejawnych,wymaga ich wykorzystania lub je zawiera;5c) newralgicznych usługach – należy przez to rozumieć usługi do celówbezpieczeństwa, które wiążą się z korzystaniem z informacji niejawnych,wymagają ich wykorzystania lub je zawierają;5d) obiekcie budowlanym – należy przez to rozumieć wynik całości robótbudowlanych w zakresie budownictwa lub inżynierii lądowej i wodnej, którymoże samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną;6)ofercie częściowej – należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie ztreścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wykonanie częścizamówienia publicznego;7)ofercie wariantowej – należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie zwarunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,odmienny niż określony przez zamawiającego sposób wykonania zamówieniapublicznego;7a) postępowaniu o udzielenie zamówienia – należy przez to rozumiećpostępowanie wszczynane w drodze publicznego ogłoszenia o zamówieniu lubprzesłania zaproszenia do składania ofert albo przesłania zaproszenia donegocjacji w celu dokonania wyboru oferty wykonawcy, z którym zostanie2015-07-16©Kancelaria Sejmus. 3/170zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego, lub – w przypadku trybuzamówienia z wolnej ręki – wynegocjowania postanowień takiej umowy;8)robotach budowlanych – należy przez to rozumieć wykonanie albozaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych określonych w przepisachwydanych na podstawie art. 2c lub obiektu budowlanego, a także realizacjęobiektu budowlanego, za pomocą dowolnych środków, zgodnie z wymaganiamiokreślonymi przez zamawiającego;8a) sprzęcie wojskowym – należy przez to rozumieć wyposażenie specjalniezaprojektowane lub zaadaptowane do potrzeb wojskowych i przeznaczone doużycia jako broń, amunicja lub materiały wojenne;8b) sytuacji kryzysowej – należy przez to rozumieć:a)b)c)wojnę,konflikt zbrojny,jakąkolwiek sytuację, w której wystąpiła lub nieuchronnie wystąpi szkoda,wyraźnie przekraczająca swoim rozmiarem szkody występujące w życiucodziennym oraz narażająca życie i zdrowie wielu osób lub mającapoważne następstwa dla dóbr materialnych, lub wymagająca podjęciadziałań w celu dostarczenia ludności środków niezbędnych do przeżycia;9)środkach publicznych – należy przez to rozumieć środki publiczne wrozumieniu przepisów o finansach publicznych;9a) umowie ramowej – należy przez to rozumieć umowę zawartą międzyzamawiającym a jednym lub większą liczbą wykonawców, której celem jestustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostaćudzielone w danym okresie, w szczególności cen i, jeżeli zachodzi takapotrzeba, przewidywanych ilości;9b) umowie o podwykonawstwo – należy przez to rozumieć umowę w formiepisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy lubroboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą międzywybranymprzezzamawiającegowykonawcąainnympodmiotem(podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlanetakże między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą lub między dalszymipodwykonawcami;2015-07-16©Kancelaria Sejmus. 4/17010) usługach – należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, którychprzedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy, a są usługami określonymiw przepisach wydanych na podstawie art. 2a lub art. 2b;11) wykonawcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albojednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się oudzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę wsprawie zamówienia publicznego;11a) zakupach cywilnych – należy przez to rozumieć zamówienia inne niżzamówienia, o których mowa w art. 131a ust. 1, które obejmują zamówienia nadostawy niewojskowe, roboty budowlane lub usługi do celów logistycznych;12) zamawiającym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albojednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej obowiązaną dostosowania ustawy;13) zamówieniach publicznych – należy przez to rozumieć umowy odpłatnezawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem sąusługi, dostawy lub roboty budowlane.Art. 2a.Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz usługo charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, z uwzględnieniem postanowieńdyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. wsprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na robotybudowlane, dostawy i usługi oraz dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiegoi Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przezpodmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usługpocztowych.Art. 2b.Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz usługo charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, z uwzględnieniem postanowieńdyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/81/WE z dnia 13 lipca 2009 r. wsprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane,dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinachobronności i bezpieczeństwa i zmieniającej dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE.Art. 2c.Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz robótbudowlanych, z uwzględnieniem postanowień dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu2015-07-16©Kancelaria Sejmus. 5/170Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedurudzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi orazdyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r.koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające wsektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych.Art. 3.1. Ustawę stosuje się do udzielania zamówień publicznych, zwanychdalej „zamówieniami”, przez:1)jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansachpublicznych;2)inne, niż określone w pkt 1, państwowe jednostki organizacyjne nieposiadająceosobowości prawnej;3)inne, niż określone w pkt 1, osoby prawne, utworzone w szczególnym celuzaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym niemających charakteruprzemysłowego ani handlowego, jeżeli podmioty, o których mowa w tymprzepisie oraz w pkt 1 i 2, pojedynczo lub wspólnie, bezpośrednio lubpośrednio przez inny podmiot:a)b)c)d)finansują je w ponad 50% lubposiadają ponad połowę udziałów albo akcji, lubsprawują nadzór nad organem zarządzającym, lubmają prawo do powoływania ponad połowy składu organu nadzorczegolub zarządzającego;3a) związki podmiotów, o których mowa w pkt 1 i 2, lub podmiotów, o którychmowa w pkt 3;4)inne niż określone w pkt 1–3a podmioty, jeżeli zamówienie jest udzielane wcelu wykonywania jednego z rodzajów działalności, o której mowa w art. 132,a działalność ta jest wykonywana na podstawie praw szczególnych lubwyłącznych albo jeżeli podmioty, o których mowa w pkt 1–3a, pojedynczo lubwspólnie, bezpośrednio lub pośrednio przez inny podmiot wywierają na niedominujący wpływ, w szczególności:a)b)c)d)finansują je w ponad 50% lubposiadają ponad połowę udziałów albo akcji, lubposiadają ponad połowę głosów wynikających z udziałów albo akcji, lubsprawują nadzór nad organem zarządzającym, lub2015-07-16
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.