Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Plan wynikowy
Kształcenie zintegrowane klasa II, część 1. Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku (DKOW-5002-10/08) Bloki tematyczne Tematy jednostek metodycznych Wymagania programowe (edukacyjne) Podstawowe Uwagi Ponadpodstawowe Uczeń Uczeń Blok I W szkole po wakacjach 1. Powitania – pożegnania. 2. Mój podręcznik. 3. Wakacje. 4. Na wystawie skarbów. 5. Bursztyny. umie w skupieniu słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela; układa zdanie z rozsypani wyrazowej; zna zasady pisowni wielka literą, liczy w zakresie 10; zna cyfrowy i słowny zapis liczby, układa dłuższa wypowiedź na dany temat; czyta wiersz z właściwą intonacją, respektując znaki przestankowe; układa dialogi; wyodrębnia w utworze wydarzenia fantastyczne i realistyczne; wyróżnia i nazywa cechy przedmiotów; wskazuje na mapie miejsca letniego wypoczynku; uruchamia swoją twórczą wyobraźnię – projektuje zwierzątko i wymyśla historyjki o nich; Blok II Bezpieczeństwo 6.Bezpiecznie i wesoło. 7 Droga do szkoły. 8. Znaki drogowe. 9. Ruch drogowy. 10. Zdrowo i bezpiecznie. wypowiada się w kilkuzdaniowej formie na dany temat; rozumie zależność między dodawaniem i odejmowaniem; zna zasady poruszania się po drogach w mieście i poza miastem; zna rodzaje i znaczenie znaków drogowych; rozwiązuje proste zadania tekstowe; wykonuje dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10; czyta płynnie i poprawnie wiersz; ustala kolejność alfabetyczną kilku wyrazów na podstawie pierwszej litery; wyodrębnia postacie i kolejne wydarzenia; dokonuje oceny postępowania bohaterów utworu; układa i zapisuje zdania na określony temat; wymienia niezbędne elementy wyposażenia roweru; Blok III W naszej klasie 11. Koledzy. 12. Obowiązki dyżurnego. 13. Ukwiecenie klasy. redaguje odpowiedź na zadane pytanie; zna zasady pisowni wielką literą; dodaje i odejmuje w zakresie 20 bez trafnie dobiera słownictwo; ocenia postępowanie bohatera; konstruuje zdania tak, by wyrażały 1 Plan wynikowy 14. Nowy kolega. przekroczenia progu dziesiątkowego; zna pojęcia: składnik, suma; zna monety groszowe: 1 gr, 2 gr, 5 gr, 10 gr, 20 gr; liczy pieniądze; wie, czego roślina potrzebuje do życia; pożądaną myśl; zapisuje liczby dwucyfrowe słownie i cyframi; rozumie pojęcia: składnik, suma ; wykonuje obliczenia pieniężne; dostrzega związki przyczynowo- skutkowe między wydarzeniami; prowadzi dialog; Blok IV Ogród pełen barw 15. Moje obserwacje. 16Rośliny ozdobne. 17.Warzywa. 18.Warzywa przez cały rok. 19.Drzewa i krzewy owocowe. 20.Owoce. poprawnie czyta opracowany tekst; pisze poprawnie opracowane wyrazy z rz ; wie, jak dokonać prostych pomiarów; wyodrębnia podzbiory w zbiorze przedmiotów; dodaje i odejmuje w zakresie 20; zna pojęcia odjemna, odjemnik, różnica ; rozpoznaje warzywa wśród innych roślin; wie, jakie znaczenie mają warzywa dla zdrowia; wie, jak chronić przyrodę przed zniszczeniem; zna różne sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw; wie, jak przechowywać i przetwarzać owoce; rozpoznaje drzewa i krzewy owocowe; zapisuje wyniki obserwacji; stosuje w zdaniach wyrazy z rz niewymiennym; układa kilkuzdaniową wypowiedź na dany temat; odróżnia wiersz od prozy; układa wypowiedź w formie opisu; praktycznie stosuje przemienność dodawania liczb; stosuje pojęcia: różnica liczb, odjemna, odjemnik ; porównuje ciężar przedmiotów; wyróżnia liczby parzyste i nieparzyste; nazywa niektóre rośliny ogrodowe; wyróżnia części jadalne warzyw; wyjaśnia związek między warunkami życia rośliny a jej wzrostem i rozwojem; zna budowę drzewa i krzewu; wyróżnia i nazywa cechy charakterystyczne owoców; tworzy melodię do podanego tekstu i interpretuje ruchem wydarzenia; Blok V Jesień dookoła 21.W parku jesienią. 22. O jesiennym listku. 23. Drzewa w jesiennej szacie. poprawnie pisze opracowane wyrazy ze spółgłoskami miękkimi; dodaje i odejmuje w zakresie 20; wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat; czyta wiersz z odpowiednią intonacją; 2 Plan wynikowy 24. Przyszła do nas jesień. umie obliczyć wybranym przez siebie sposobem sumę dwóch liczb z przekroczeniem progu; rozwiązuje proste zadania tekstowe; wie, że w dodawaniu można przestawić i grupować liczby, a wynik pozostaje bez zmian; rozpoznaje pospolite drzewa i krzewy w naturalnym środowisku; czyta tekst z podziałem na role; opisuje drzewo środkami werbalnymi i pozawerbalnymi; określa nastrój utworu i wymienia, jakimi środkami autor go uzyskał; Szuka oryginalnych rozwiązań plastycznych; Blok VI Zwierzęta hodowane przez człowieka 25. Moje ulubione zwierzątko. 26. Nie przechodź obojętnie. 27. W gospodarstwie wiejskim. 28. Ssaki i ptaki hodowlane. 29. Korzyści z hodowli zwierząt. czyta płynnie opracowane fragmenty tekstów; pisze z pamięci proste zdania ; zna pojęcie rzeczownik ; odejmuje od 11, 12, 14 z przekroczeniem progu dziesiątkowego; zna obowiązki hodowcy; zna znaczenie spożywania mleka i jego produktów dla rozwoju organizmu; dostrzega charakterystyczne cechy wyglądu; ustala kolejność zdarzeń zgodnie z przebiegiem akcji; wymyśla dalsze losy bohatera; pisze poprawnie wyrazy z rz niewymiennym; wykonuje różnorodne działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; klasyfikuje zwierzęta hodowlane na ptaki i ssaki; rozumie pojęcia: zwierzęta jajorodne, żyworodne ; wykazuje związek budowy ciała, sposobu poruszania się zwierząt ze środowiskiem, w którym żyją; Blok VII Zawody ludzi 30. Dla naszej pani. 31. Kto pracuje w szkole? 32. Zawody ludzi na wsi i w mieście. 33. Kim będę? poprawnie czyta przygotowany wiersz; pisze czytelnie, estetycznie; czynnościowo rozwiązuje proste zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; rozpoznaje linie proste, krzywe i łamane; zna pojęcie odcinek ; potrafi ułożyć życzenia; używa zwrotów grzecznościowych i zna ich pisownię; stosuje zasadę pisowni nie z czasownikami; czyta tekst z podziałem na role; układa dłuższą kilkuzdaniową 3 Plan wynikowy zna pojęcie czasownik ; wypowiedź na dany temat; rozróżnia dawne jednostki miary: stopa, łokieć, krok ; Blok VIII Pożegnanie października 34.Barwy października. 35. Wiatr. 36. Deszcz. 37. Jesienny koncert. wyodrębnia w opowiadaniu kolejne wydarzenia; wypowiada się pełnymi zdaniami; umie mierzyć długość odcinka w centymetrach; praktycznie posługuje się jednostką 1 litr; czyta cicho ze zrozumieniem krótkie teksty; wie, jak należy zachować się podczas koncertu; stosuje w wypowiedziach nowe słownictwo; czyta tekst z podziałem na role; nazywa różne rodzaje wiatru; podaje przykłady pożytecznej i szkodliwej działalności wiatru; korzysta z instruktarzowego planu pracy przy wykonywaniu dzieła; taktuje w rytmie trójmiarowym; Blok IX Dbamy o miejsca pamięci 38. Pamiętamy o tych, którzy odeszli. wie, w jaki sposób czcimy pamięć o tych, którzy odeszli; wypowiada się pełnymi zdaniami; czyta krótki tekst z uwzględnieniem znaków przestankowych; mnoży w zakresie 30; poznaje ważniejsze wydarzenia związane z naszą Ojczyzną; ocenia zachowanie bohatera utworu; korzysta z różnych źródeł wiedzy; Blok X Zwierzęta wokół nas 39-40. Podróże doktora Dolittle i jego przyjaciół .(lektura z kanonu lektur obowiązkowych) 41. Zwierzęta leśne. 42. Wędrówki ptaków. 43. Pomagamy ptakom. rozpoznaje zwierzęta leśne; wie, które ptaki odlatują na zimę, a które przylatują do nas; umie wykorzystać mnożenie liczb w zakresie 30; zna liczby parzyste i nieparzyste; wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat; dostrzega związki przyczynowo – skutkowe i ustala kolejność zdarzeń; układa wypowiedź w formie opisu; pisze poprawnie wyrazy z ó niewymiennym; dostrzega, że poeta tworzy za pomocą słowa obrazy dźwiękowe, ruchowe – poeta maluje słowem; Blok XI Nasza Ojczyzna 44. Godło Polski. 45. Warszawa w legendzie. 46. Wędrówki po Warszawie. 47. Święto Niepodległości. czyta z podziałem na role opracowany tekst; wie, że hymn państwowy należy śpiewać w postawie „na baczność”; potrafi ułożyć dłuższą wielozdaniową wypowiedź na określony temat; wyodrębnia w utworze postaci i zdarzenia; 4 Plan wynikowy zna nazwę swojej Ojczyzny, flagę i godło; wie, że orły są ptakami chronionymi; rozumie, dlaczego Polacy świętują 11 listopada; wie, że każda nuta ma przyporządkowane swoje miejsce na pięciolinii; stosuje przemienność mnożenia liczb w zakresie 30; zna cyfry rzymskie od I do XII; potrafi opowiedzieć legendę; wskazuje na mapie miasta, rzeki, góry; potrafi wskazać na mapie fizycznej położenie Warszawy; Blok XII Pory dnia i roku 48.Kosmos. 49. Dzień się kończy, noc zaczyna. 50 . Pory roku. 51. 52. Późna jesień. słucha tekstu czytanego przez nauczyciela; zna cechy charakterystyczne pór roku; wie, kim był Mikołaj Kopernik; układa kilkuzdaniową wypowiedź ustną; odczytuje wskazania czasu na zegarze tradycyjnym; wie, że doba ma 24 godziny; odczytuje wskazania termometru zaokiennego bez posługiwania się liczbami ujemnymi; dokonuje obliczeń zegarowych na konkretnych przykładach; wie, że pory roku zależne są od ruchu obrotowego Ziemi; zna planety Układu Słonecznego; wnioskuje z systematycznie prowadzonych obserwacji; odczytuje wskazania termometru zaokiennego ( z liczbami ujemnymi); podejmuje działania w obronie Ziemi; Blok XIII Teatralne rozmaitości 53. Światło i cień. 54. W teatrzyku cieni. 55. Teatr – miejsce niezwykłe. 56. Andrzejki. czyta głośno, płynnie opracowany tekst; wykonuje mnożenie i dzielenie w zakresie 30; wie, w jaki sposób powstaje cień; potrafi wymienić nazwy zawodów związane z teatrem; czyta cicho ze zrozumieniem; pisze ze słuchu wyrazy z rz i z; potrafi wyznaczyć główne kierunki świata; 5 |
Menu
|