Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
W kuchni:
CELE:
* usprawnianie narządów mowy, aparatu oddechowego; * wzbogacenie słownika czynnego i biernego; * ćwiczenia rozpoznawania i różnicowania słuchowego dźwięków; * ćwiczenie koncentracji, pamięci słuchowej wyrazów; * kształtowanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia syntezy i analizy słuchowej wyrazów (sylabowej, logotomowo - fonemowej, fonemowo - logotomowej); * ćwiczenie umiejętności liczenia; * rozwijanie percepcji wzrokowej, sprawności manualnej.
METODA: słowna, oglądowa, ćwiczeń ortofonicznych, glottodydaktyka
FORMA: praca indywidualna lub z całą grupą z elementami pracy indywidualnej
POMOCE: obrazek tematyczny "W kuchni", "Śmieszne minki" I. Michalak - Widera, czepek, fartuszek, słomka, garnuszek z ryżem, naczynia i sztućce, woda w słoiku, zestaw obrazków (warzywa, owoce), karty pracy, "wędki" z rybami
PRZEBIEG:
1. Powitanie "Śmiesznymi minkami": * oblizywanie dolnej wargi przy szeroko otwartych ustach, * cmokanie ustami - przesyłanie całusków, * nabieranie do buzi dużo powietrza i wypuszczanie ustami, * nabieranie powietrza do jednego policzka i przenoszenie do drugiego, * uśmiechanie się szeroko, ale bez pokazywania zębów, * uśmiechanie się pokazując zęby. 2.
Wprowadzenie do tematu piosenką "Kucharki":
My jesteśmy kucharki małe
Lecz do pracy doskonałe.
Do pracy i do roboty
Nie zabraknie nam ochoty.
Choć cebula szczypie w nos
Rach ciach, ciach
Rach ciach, ciach
Zaraz będzie smaczny sos
Rach ciach, ciach, ciach , ciach. 3. Swobodna wypowiedź nt obrazka "W kuchni". 4. "Zajączki kucharze" - porównywanie obrazków różniących się 5 szczegółami. 5.
"Muzyka w kuchni":
W naszej kuchni pełno muzyki jest.
Są instrumenty, o których mało wiesz.
Nasze szklanki (talerze, pokrywki, woda – w słoiku, itp.) grają tak .....
To jest muzyka, która zawsze cieszy nas.
Prowadzący prezentuje kilka dźwięków, następnie dziecko odwraca się, rozpoznaje i nazywa dźwięk 6.
"W lodówce" - karta pracy.
Wymienianie produktów, liczenie, odwzorowywanie liczebności na zbiorach zastępczych (patyczki, palce). 7. "Gotujemy zupę jarzynową": * dmuchanie przez słomkę do garnuszka z ryżem, *
wrzucanie jarzyn do garnka (obrazki) : prowadzący dokonuje analizy sylabowej, logotomowo - fonemowej, fonemowo - logotomowej, dziecko podaje nazwę, wybiera odpowiedni obrazek i wrzuca do garnka, np.
mar - chew - ka,
cebul - a,
s - eler,
b - uraki, * wąchanie aromatu zupy: wdech nosem, wydech ustami. 8. "Łowienie ryb na obiad" - nawijanie na patyk (wędkę) nitki z umocowaną rybą plastykową. 9. "Zapraszamy do stołu" - karta pracy. * Liczenie ile osób siedzi przy stole, porównywanie z ilością osób w domu. Rysowanie kresek lub kółek wskazujących liczbę. * Rozdzielanie cukierków (żetonów) dla każdego po kilka (po 2, po 3, itd.). 10.
"Smacznego" : * Dziecko układa na talerzu wymienione owoce (naturalne lub obrazki). * Dziecko odwraca się, a prowadzący zabiera 1 owoc. Dziecko podaje co znikło z talerza.
Stopniowo zwiększamy ilość owoców na talerzu oraz ilość zabieranych (zgodnie z możliwościami dziecka). 11.
Pożegnanie rymowanką, przekazanie ćwiczeń do domu.
Gospodyni gotowała
grochu gar dla generała.
Teraz każdy dobrze wie,
co generał dzisiaj zje.
Kiedy z kranu w kuchni kapie
król się kładzie na kanapie,
a królewna tuż za krzakiem karmi kozy kapuśniakiem.
« Wróć do Scenariusze, konspekty Zobacz też: Najlepsze oprogramowanie w najniższej ceniePsychofizjologiczna Terapia Jąkania - dzieci, młodzież i dorośliCentrum Terapii Jąkania - Mikołów koło Katowic - komfort komunikacjiMówię! Wierszyki i zabawy logopedyczne. Kliknij, dodaj swoją reklamę. Zobaczy ją 600 osób |
Menu
|