w krainie eskimosow, sem.IV

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

Opracowała Elżbieta Krawiec

 

 

GRUPA – 5-latki

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: W krainie Eskimosów.

 

 

TEMAT ZAJĘCIA: Królestwo śniegu – wyzwalanie spontanicznej twórczości dziecka.

 

 

CELE:

1.Dostrzeganie piękna zimowej aury.

2.Wyzwalanie spontanicznej inwencji twórczej dziecka.

3.Czytanie globalne wyrazu zima, utrwalenie swoich wizytówek.

4.Wyrabianie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole.

 

 

METODY: samodzielnych doświadczeń, zadaniowe, elementy pantomimy, elementy pedagogiki zabawy.

 

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: chusta animacyjna, niebieski brystol, wata, serwetki papierowe, resztki firanek i koronek, klej, sylwety, nożyczki, chusteczki tiulowe, nagranie Vivaldiego „Zima”.

 

 

PRZEBIEG:

 

1.Słuchanie bajki muzycznej „Królowa śniegu” J. H. Andersena z kasety magnetofonowej. Układanie obrazków na tablicy według kolejności wydarzeń w baśni.

 

2.Zabawa ruchowa ze śpiewem „Zimno, zimno”. Dzieci śpiewają siedząc.

 

3.Praca plastyczna „Królestwo śniegu”. Dzieci w małych zespołach komponują zimowy krajobraz z resztek firanek, koronek, gotowych elementów (sylwetki zwierząt),papierowych serwetek, waty. Zimowy krajobraz przyklejają na niebieskim brystolu (duży arkusz).

 

4.Każda grupa wystawia swoją pracę na sztaludze i przykleja napis „zima” oraz swoje wizytówki z imionami.

 

5. „Taniec śnieżynek” – taniec z chusteczkami z tiulu do fragmentu utworu A. Vivaldiego „Zima”. Inspirowanie dzieci muzyką poważną, wyzwalanie spontanicznej ekspresji.

 

6. Wypowiedzi dzieci na temat swoich prac, wspólne zawieszanie prac na tablicy dla rodziców.

 

7.Zabawa „Igloo” z chustą animacyjną. Dzieci, stojąc wokół chusty, podnoszą ją do góry, chowają się pod nią i siadają, tworząc nad sobą kopułę.

   

 

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.