Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Opracowała Elżbieta Krawiec
GRUPA – 5-latki
TEMAT KOMPLEKSOWY: W krainie Eskimosów.
TEMAT ZAJĘCIA: Królestwo śniegu – wyzwalanie spontanicznej twórczości dziecka.
CELE: 1.Dostrzeganie piękna zimowej aury. 2.Wyzwalanie spontanicznej inwencji twórczej dziecka. 3.Czytanie globalne wyrazu zima, utrwalenie swoich wizytówek. 4.Wyrabianie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole.
METODY: samodzielnych doświadczeń, zadaniowe, elementy pantomimy, elementy pedagogiki zabawy.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: chusta animacyjna, niebieski brystol, wata, serwetki papierowe, resztki firanek i koronek, klej, sylwety, nożyczki, chusteczki tiulowe, nagranie Vivaldiego „Zima”.
PRZEBIEG:
1.Słuchanie bajki muzycznej „Królowa śniegu” J. H. Andersena z kasety magnetofonowej. Układanie obrazków na tablicy według kolejności wydarzeń w baśni.
2.Zabawa ruchowa ze śpiewem „Zimno, zimno”. Dzieci śpiewają siedząc.
3.Praca plastyczna „Królestwo śniegu”. Dzieci w małych zespołach komponują zimowy krajobraz z resztek firanek, koronek, gotowych elementów (sylwetki zwierząt),papierowych serwetek, waty. Zimowy krajobraz przyklejają na niebieskim brystolu (duży arkusz).
4.Każda grupa wystawia swoją pracę na sztaludze i przykleja napis „zima” oraz swoje wizytówki z imionami.
5. „Taniec śnieżynek” – taniec z chusteczkami z tiulu do fragmentu utworu A. Vivaldiego „Zima”. Inspirowanie dzieci muzyką poważną, wyzwalanie spontanicznej ekspresji.
6. Wypowiedzi dzieci na temat swoich prac, wspólne zawieszanie prac na tablicy dla rodziców.
7.Zabawa „Igloo” z chustą animacyjną. Dzieci, stojąc wokół chusty, podnoszą ją do góry, chowają się pod nią i siadają, tworząc nad sobą kopułę.
... |
Menu
|