ustaiwienie i plasowanie,

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA  FIZYCZNEGO

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

 

DATA:   29.10.2003 r.                                                                                                  

 

KLASA:   II A, II C                                               

 

MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna

 

CZAS: 45min.

 

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 14

 

ZADANIE GŁÓWNE: Doskonalimy ustawienie w ataku i w obronie oraz uderzenie „plasowane”.

 

ZADANIA DODATKOWE:

   - doskonalenie wyrabiania koordynacji wzrokowo - ruchowej

   - doskonalimy uderzenie „plasowane”.

 

CELE OPERACYJNE W ZAKRESIE:

  

a) umiejętności

     - uczeń umie ustawić się  w ataku i w obronie

     - uczeń rozwija wyobraźnie przestrzenną

     - uczeń potrafi uderzyć piłkę sposobem plasowanym

 

b)motoryczności

     - uczeń rozwija swoją koordynację

- uczeń podnosi swoją sprawność i wydolność

   

c)wiadomości:

     - uczeń zna cel wykonywanych ćwiczeń ruchowych

     - uczeń zna znaczenie postawy siatkarskiej

     - uczeń wie, jakie znaczenie ma postępowanie zespołowe

 

d)usamodzielniania

- uczeń przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w ćwiczeniach

- uczeń współpracuje w grupie, w czasie ćwiczeń

     - uczeń chce współdziałać w zespole

     

 

Opracowanie i prowadzenie: mgr Artur Partyka

   

 

 

 

© by Artur Partyka

 

 

TOK LEKCJI

 

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

 

 

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

  METODY

 

DOCELOWE

 

ZADANIA

 

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA

Uczeń zapoznaje się z zadaniami lekcji

nabiera pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

Uczeń słucha informacji nauczyciela

Poznaje zadania lekcji, przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

 

N-l sprawdza gotowość ucznia do lekcji i wyjaśnia zadania lekcji oraz omawia przebieg     lekcji

Pogadanka

 

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA A

Uczeń pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

Uczniowie stają w rozsypce z piłkami

- zabawa ożywiająca „berek”

U. wykonują bieg dookoła sali z piłkami, wykonują przysiad odbicie piłki o parkiet i wyskok w górę i złapanie piłki

U. wyk. toczenie piłki po parkiecie LR, PR

U. stają w rozsypce i wykonują:

- krążenia piłki wokół ciała

- opuszczanie piłki po NL i NP.

- skłony z piłką

- krążenia piłki wokół NN

- siad rozkroczny i skłony w przód (RR na piłce)

- skłony w przód (brzuszki)

N-l poleca stanąć w rozsypce                  - instruuje

- obserwuje

- czuwa nad   

poprawnością   

wykonywania

ćwiczeń

 

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U. rozwinie koordynację ruchów

U. będzie umiał współdziałać w zespole

U. będzie umiał wykonać uderzenie „drive”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie stają w parach naprzeciwko siebie i wykonują:

- odbicia górne i dolne

- uderzenie plasowane „drive”

U. stają przy siatce naprzeciwko siebie w parach

- odbicia górne i dolne

U. wykonuje

- uderzenie plasowane w linę z miejsca

- uderzenie plasowane w linę z wyskoku

U. stają w grupach naprzeciwko siebie przy siatce i wykonują:

- uderzenie plasowane z nagrania od partnera (po drugiej stronie siatki uczniowie wybierają „drive” odbiciem dolnym, później zmiana)

U. stosują poznany element w grze właściwej

 

N-l –  poleca wykonanie

kolejnych ćwiczeń

- instruuje

- sprawdza 

  poprawność

- wyróżnia 

  najlepszych

- zwraca uwagę na prawidłową postawę

- koryguje błędy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© by Artur Partyka

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

U. uspokoi organizm po wysiłku

 

 

U. słucha informacji nauczyciela o współdziałaniu zespołowym

 

N-l przekazuje informację

 

Pogadanka

 

                                                                                                                                           

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.