urządzenia elektryczne i Mikołajki, PRZEDSZKOLE, 4-latki

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich.

 

 

Urządzenia elektryczne                                         

 

Metody

Cele kształcenia

Cele operacyjne

Podstawa programowa

1.       Rozmowa na temat kuchni i znajdującej się w niej urządzeń

 

 

 

 

 

 

 

 

2.      Wiersz J. Tuwima „Pstryk”

 

 

3.      Budowa (ogólna) lampy

 

 

 

 

4.     Rozmowa na temat odkurzacza

 

 

 

 

 

5.      Wykonanie mini odkurzacza

 

 

6.     Piosenka „Odkurzacz”

 

 

 

 

 

 

7.      Zagadki o urządzeniach elektrycznych (żelazko, odkurzacz, pralka, telewizor)

 

8.     Opowiadanie W. Chotomskiej „Odkurzacz”

 

 

 

 

9.     Zabawa ruchowa „Dzwonek” wg K. W. Vopla

 

 

 

 

10.     Karta pracy „Co to za urządzenie?”

 

 

 

11.   Nauka rymowanki „Mikołaju!”

 

 

 

12.  Baśń „Pomocnicy św. Mikołaja”

 

 

 

 

 

 

 

 

13.  Wykonanie Mikołaja z czerwonej serwetki

 

 

 

14.  Zabawy ruchowe  nr 13 i 14 wg K. Wlaźnik

 

 

Zabawa ruchowe:

·         Z elementem orientacyjno – porządkowym „Marmurki - posągi”

·         Z elementem ruchowo – naśladowczym „Kuchnia”

 

·         Zapoznanie z nazwami, wyglądem i zastosowaniem urządzeń elektrycznych używanymi w codziennym życiu (lodówka, żelazko, pralka, włącznik światła, odkurzacz, telewizor, komputer),

 

 

 

 

·         Zapoznanie z włącznikiem światła i jego zastosowaniem

 

 

·         Zapoznanie z budową ogólną lampy

 

 

·         Zapoznanie z wyglądem i funkcją odkurzacza

 

 

 

 

 

·         Rozwijanie umiejętności plastycznych

 

 

·         Rozwijanie poczucia rytmu i melodii

 

·         Zapoznanie ze słowami piosenki

 

 

 

·         Odgadywanie zagadek,

 

 

 

 

·         Wdrażanie do skupienia uwagi,

·         Zachęcanie do wypowiedzi na temat opowiadania

 

 

 

·         Wdrażanie do dokładności w wykonywaniu zadania

 

 

 

 

·         Kształtowanie percepcji ruchowej: oko – ręka

 

 

·         Kształtowanie pamięci dziecka,

 

 

 

 

 

·         Wyjaśnienie pojęcia baśń,

 

·         Rozmowa na temat opowiadania,

 

 

·         Przedstawienie ilustracji do opowiadania,

 

 

·         Zapoznanie z metodą plastyczną

 

·         Dziecko potrafi wymienić kilka urządzeń elektrycznych,

·         Dziecko potrafi podać zastosowanie danego urządzenia w codziennym życiu,

·         Dziecko potrafi odróżnić dane urządzenie od innego.

 

 

 

·         Dziecko potrafi odpowiednio zastosować włącznik światła,

 

 

·         Dziecko wymieni podstawowe części lampki (abażur,, podstawka, kabel z wtyczką)

 

·         Dziecko potrafi opisać krótko odkurzacz i powiedzieć do czego służy.

 

 

 

·         Dziecko potrafi wykonać mini odkurzacz z pudełeczka

 

 

·         Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę z nauczycielem

 

 

 

 

 

·         Dziecko potrafi podać nazwę urządzenia z zagadki

 

 

 

·         Dziecko uważnie słucha opowiadania,

·         Dziecko chętnie wypowiada się na temat opowiadania

 

 

·         Dziecko potrafi przekazać dzwoneczek szkolny tak by nie wydawał dźwięku

 

 

 

·         Dziecko potrafi rysować po śladzie niektóre urządzenia elektryczne

 

·         Dziecko potrafi odtworzyć rymowankę z nauczycielem.

 

 

 

 

·         Dziecko rozumie pojęcie baśni,

 

·         Dziecko potrafi odpowiedzieć na pytania nauczyciela dotyczące opowiadania,

 

·         Dziecko potrafi wskazać na ilustracji postaci z baśni.

 

 

·         Dziecko potrafi odpowiednio złożyć serwetkę i złączyć części Mikołaja.

 

 

 

 

 

 

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.