ustaw o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, GEODEZJA, GEODETA

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Dz.U.2003.80.717
zm. Dz.U.2004.6.41
Dz.U.2004.141.1492
Dz.U.2005.113.954
Dz.U.2005.130.1087
Dz.U.2006.45.319
Dz.U.2006.225.1635
USTAWA
z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(tekst ujednolicony)
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1.
1. Ustawa okre
Ļ
la:
1) zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorz
Ģ
du terytorialnego i organy
administracji rz
Ģ
dowej,
2) zakres i sposoby post
ħ
powania w sprawach przeznaczania terenów na okre
Ļ
lone cele oraz ustalania
zasad ich zagospodarowania i zabudowy
– przyjmuj
Ģ
c ład przestrzenny i zrównowa
Ň
ony rozwój za podstaw
ħ
tych działa
ı
.
2. W planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym uwzgl
ħ
dnia si
ħ
zwłaszcza:
1) wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury;
2) walory architektoniczne i krajobrazowe;
3) wymagania ochrony
Ļ
rodowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych
i le
Ļ
nych;
4) wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej;
5) wymagania ochrony zdrowia oraz bezpiecze
ı
stwa ludzi i mienia, a tak
Ň
e potrzeby osób
niepełnosprawnych;
6) walory ekonomiczne przestrzeni;
7) prawo własno
Ļ
ci;
8) potrzeby obronno
Ļ
ci i bezpiecze
ı
stwa pa
ı
stwa;
9) potrzeby interesu publicznego.
Art. 2.
Ilekro
ę
w ustawie jest mowa o:
1) „ładzie przestrzennym” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
takie ukształtowanie przestrzeni, które tworzy
harmonijn
Ģ
cało
Ļę
oraz uwzgl
ħ
dnia w uporz
Ģ
dkowanych relacjach wszelkie uwarunkowania
i wymagania funkcjonalne, społeczno-gospodarcze,
Ļ
rodowiskowe, kulturowe oraz kompozycyjno-
estetyczne;
2) „zrównowa
Ň
onym rozwoju” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
rozwój, o którym mowa w art. 3 pkt 50
ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony
Ļ
rodowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 i Nr 115,
poz. 1229, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 233, poz. 1957 oraz
z 2003 r. Nr 46, poz. 392);
3) „
Ļ
rodowisku” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
Ļ
rodowisko, o którym mowa w art. 3 pkt 39 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony
Ļ
rodowiska;
4) „interesie publicznym” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
uogólniony cel d
ĢŇ
e
ı
i działa
ı
, uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
cych
zobiektywizowane potrzeby ogółu społecze
ı
stwa lub lokalnych społeczno
Ļ
ci, zwi
Ģ
zanych
z zagospodarowaniem przestrzennym;
5) „inwestycji celu publicznego” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
działania o znaczeniu lokalnym (gminnym)
i ponadlokalnym (powiatowym, wojewódzkim i krajowym), stanowi
Ģ
ce realizacj
ħ
celów, o których
MAGAZYN GEODETA
WWW.GEOFORUM.PL
mowa w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomo
Ļ
ciami (Dz. U. z 2000 r.
Nr 46, poz. 543, z 2001 r. Nr 129, poz. 1447 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74,
poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 126, poz. 1070, Nr 130, poz. 1112, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1682
i Nr 240, poz. 2058 oraz z 2003 r. Nr 1, poz. 15);
6) „obszarze przestrzeni publicznej” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
obszar o szczególnym znaczeniu dla
zaspokojenia potrzeb mieszka
ı
ców, poprawy jako
Ļ
ci ich
Ň
ycia i sprzyjaj
Ģ
cy nawi
Ģ
zywaniu kontaktów
społecznych ze wzgl
ħ
du na jego poło
Ň
enie oraz cechy funkcjonalno-przestrzenne, okre
Ļ
lony w studium
uwarunkowa
ı
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
7) „obszarze problemowym” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
obszar szczególnego zjawiska z zakresu
gospodarki przestrzennej lub wyst
ħ
powania konfliktów przestrzennych wskazany w planie
zagospodarowania przestrzennego województwa lub okre
Ļ
lony w studium uwarunkowa
ı
i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy;
8) „obszarze wsparcia” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
obszar okre
Ļ
lony w ustawie z dnia 12 maja 2000 r.
o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz. U. Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041 i Nr 109,
poz. 1158, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 100, poz. 1085, Nr 111, poz. 1197 i Nr 154, poz. 1800 oraz
z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 230, poz. 1921);
9) „obszarze metropolitalnym” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
obszar wielkiego miasta oraz powi
Ģ
zanego
z nim funkcjonalnie bezpo
Ļ
redniego otoczenia, ustalony w koncepcji przestrzennego zagospodarowania
kraju;
10) „dobrach kultury współczesnej” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
nieb
ħ
d
Ģ
ce zabytkami dobra kultury,
takie jak pomniki, miejsca pami
ħ
ci, budynki, ich wn
ħ
trza i detale, zespoły budynków, zało
Ň
enia
urbanistyczne i krajobrazowe, b
ħ
d
Ģ
ce uznanym dorobkiem współcze
Ļ
nie
Ň
yj
Ģ
cych pokole
ı
, je
Ň
eli
cechuje je wysoka warto
Ļę
artystyczna lub historyczna;
11) „terenie zamkni
ħ
tym” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
teren zamkni
ħ
ty, o którym mowa w art. 2 pkt 9
ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086
i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1189, Nr 115, poz. 1229 i Nr 125, poz. 1363);
12) „działce budowlanej” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
nieruchomo
Ļę
gruntow
Ģ
lub działk
ħ
gruntu, której
wielko
Ļę
, cechy geometryczne, dost
ħ
p do drogi publicznej oraz wyposa
Ň
enie w urz
Ģ
dzenia infrastruktury
technicznej spełniaj
Ģ
wymogi realizacji obiektów budowlanych wynikaj
Ģ
ce z odr
ħ
bnych przepisów
i aktów prawa miejscowego;
13) „uzbrojeniu terenu” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
urz
Ģ
dzenia, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomo
Ļ
ciami;
14) „dost
ħ
pie do drogi publicznej” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
bezpo
Ļ
redni dost
ħ
p do tej drogi albo
dost
ħ
p do niej przez drog
ħ
wewn
ħ
trzn
Ģ
lub przez ustanowienie odpowiedniej słu
Ň
ebno
Ļ
ci drogowej;
15) „standardach” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
zbiory i zakresy wymaga
ı
dotycz
Ģ
cych opracowa
ı
i dokumentów planistycznych oraz zasady stosowania w nich parametrów dotycz
Ģ
cych
zagospodarowania przestrzennego;
16) „parametrach i wska
Ņ
nikach urbanistycznych” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
parametry i wska
Ņ
niki
ustanawiane w dokumentach planistycznych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 10
ust. 4, art. 16 ust. 2 i art. 40;
17) „walorach ekonomicznych przestrzeni” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
te cechy przestrzeni, które mo
Ň
na
okre
Ļ
li
ę
w kategoriach ekonomicznych;
18) „warto
Ļ
ci nieruchomo
Ļ
ci” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
warto
Ļę
rynkow
Ģ
nieruchomo
Ļ
ci;
19) „powierzchni sprzeda
Ň
y” – nale
Ň
y przez to rozumie
ę
t
ħ
cz
ħĻę
ogólnodost
ħ
pnej powierzchni obiektu
handlowego stanowi
Ģ
cego cało
Ļę
techniczno-u
Ň
ytkow
Ģ
, przeznaczonego do sprzeda
Ň
y detalicznej,
w której odbywa si
ħ
bezpo
Ļ
rednia sprzeda
Ň
towarów (bez wliczania do niej powierzchni usług
i gastronomii oraz powierzchni pomocniczej, do której zalicza si
ħ
powierzchnie magazynów, biur,
komunikacji, ekspozycji wystawowej itp.).
Art. 3.
1. Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium
uwarunkowa
ı
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego, z wyj
Ģ
tkiem morskich wód wewn
ħ
trznych, morza terytorialnego
i wył
Ģ
cznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkni
ħ
tych, nale
Ň
y do zada
ı
własnych gminy.
2. Prowadzenie, w granicach swojej wła
Ļ
ciwo
Ļ
ci rzeczowej, analiz i studiów z zakresu zagospodarowania
przestrzennego, odnosz
Ģ
cych si
ħ
do obszaru powiatu i zagadnie
ı
jego rozwoju, nale
Ň
y do zada
ı
samorz
Ģ
du
powiatu.
3. Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej w województwie, w tym uchwalanie planu
zagospodarowania przestrzennego województwa, nale
Ň
y do zada
ı
samorz
Ģ
du województwa.
MAGAZYN GEODETA
WWW.GEOFORUM.PL
4. Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej pa
ı
stwa, wyra
Ň
onej w koncepcji przestrzennego
zagospodarowania kraju, nale
Ň
y do zada
ı
Rady Ministrów.
Art. 4.
1. Ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz okre
Ļ
lenie sposobów
zagospodarowania i warunków zabudowy terenu nast
ħ
puje w miejscowym planie zagospodarowania
przestrzennego.
1a.
(1)
W odniesieniu do obszarów morskich wód wewn
ħ
trznych, morza terytorialnego i wył
Ģ
cznej strefy
ekonomicznej przeznaczenie terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz sposób
zagospodarowania i warunki zabudowy terenu okre
Ļ
la si
ħ
na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 marca
1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153,
poz. 1502 i Nr 170, poz. 1652 oraz z 2004 r. Nr 6, poz. 41).
2. W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego okre
Ļ
lenie sposobów
zagospodarowania i warunków zabudowy terenu nast
ħ
puje w drodze decyzji o warunkach zabudowy
i zagospodarowania terenu, przy czym:
1) lokalizacj
ħ
inwestycji celu publicznego ustala si
ħ
w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu
publicznego;
2) sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala si
ħ
w drodze
decyzji o warunkach zabudowy.
3. W odniesieniu do terenów zamkni
ħ
tych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego ustala si
ħ
tylko granice tych terenów oraz granice ich stref ochronnych. W strefach ochronnych ustala si
ħ
ograniczenia
w zagospodarowaniu i korzystaniu z terenów, w tym zakaz zabudowy.
Art. 5.
Opracowywanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowa
ı
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego jest projektowaniem zagospodarowania przestrzennego, odpowiednio w skali regionalnej
i lokalnej, w rozumieniu art. 2 ust. 3 oraz art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz
Ģ
dach
zawodowych architektów, in
Ň
ynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 oraz
z 2002 r. Nr 23, poz. 221, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052).
Art. 6.
1. Ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego kształtuj
Ģ
, wraz z innymi przepisami,
sposób wykonywania prawa własno
Ļ
ci nieruchomo
Ļ
ci.
2. Ka
Ň
dy ma prawo, w granicach okre
Ļ
lonych ustaw
Ģ
, do:
1) zagospodarowania terenu, do którego ma tytuł prawny, zgodnie z warunkami ustalonymi
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy
i zagospodarowania terenu, je
Ň
eli nie narusza to chronionego prawem interesu publicznego oraz osób
trzecich;
2) ochrony własnego interesu prawnego przy zagospodarowaniu terenów nale
ŇĢ
cych do innych osób lub
jednostek organizacyjnych.
Art. 7.
Rozstrzygni
ħ
cia wójta, burmistrza, prezydenta miasta albo marszałka województwa o nieuwzgl
ħ
dnieniu
odpowiednio wniosków dotycz
Ģ
cych studium uwarunkowa
ı
i kierunków zagospodarowania przestrzennego
gminy, uwag dotycz
Ģ
cych projektu tego studium, wniosków dotycz
Ģ
cych miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego, uwag dotycz
Ģ
cych projektu tego planu albo wniosków dotycz
Ģ
cych planu
zagospodarowania przestrzennego województwa – nie podlegaj
Ģ
zaskar
Ň
eniu do s
Ģ
du administracyjnego.
Art. 8.
1. Organem doradczym ministra wła
Ļ
ciwego do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej
i mieszkaniowej w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego jest Główna Komisja
Urbanistyczno-Architektoniczna.
2. Minister wła
Ļ
ciwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej powołuje i odwołuje
przewodnicz
Ģ
cego i członków komisji, o której mowa w ust. 1, oraz ustala, w drodze zarz
Ģ
dzenia, regulamin
okre
Ļ
laj
Ģ
cy organizacj
ħ
i tryb jej działania.
3. Marszałek województwa, wójt, burmistrz albo prezydent miasta powołuje, z zastrze
Ň
eniem ust. 4 i 5,
odpowiednio wojewódzk
Ģ
albo gminn
Ģ
komisj
ħ
urbanistyczno-architektoniczn
Ģ
, jako organ doradczy, oraz
ustala, w drodze regulaminu, jej organizacj
ħ
i tryb działania.
MAGAZYN GEODETA
WWW.GEOFORUM.PL
4. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta mo
Ň
e powierzy
ę
gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej
powołanej w innej gminie pełnienie funkcji organu doradczego, na mocy porozumienia zawartego
z odpowiednim wójtem, burmistrzem lub prezydentem miasta.
5. Przy starostach powiatów mog
Ģ
by
ę
powoływane powiatowe komisje urbanistyczno-architektoniczne jako
organy doradcze starostów powiatów oraz, na podstawie stosownych porozumie
ı
, wójtów, burmistrzów gmin
albo prezydentów miast wchodz
Ģ
cych w skład tych powiatów, które nie powołały gminnych komisji lub nie
powierzyły funkcji pełnienia organu doradczego komisji powołanej w innej gminie, w trybie okre
Ļ
lonym
w ust. 4.
6. Organy doradcze, o których mowa w ust. 1 oraz w ust. 3 i 5, składaj
Ģ
si
ħ
z osób o wykształceniu
i przygotowaniu fachowym zwi
Ģ
zanym bezpo
Ļ
rednio z teori
Ģ
i praktyk
Ģ
planowania przestrzennego, w tym co
najmniej w połowie z osób rekomendowanych przez bran
Ň
owe stowarzyszenia i samorz
Ģ
dy zawodowe.
Rozdział 2
Planowanie przestrzenne w gminie
Art. 9.
1. W celu okre
Ļ
lenia polityki przestrzennej gminy, w tym lokalnych zasad zagospodarowania przestrzennego,
rada gminy podejmuje uchwał
ħ
o przyst
Ģ
pieniu do sporz
Ģ
dzania studium uwarunkowa
ı
i kierunków
zagospodarowania przestrzennego gminy, zwanego dalej „studium”.
2. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta sporz
Ģ
dza studium zawieraj
Ģ
ce cz
ħĻę
tekstow
Ģ
i graficzn
Ģ
,
uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
c zasady okre
Ļ
lone w koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju, ustalenia strategii
rozwoju i planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz strategii rozwoju gminy, o ile gmina
dysponuje takim opracowaniem.
3. Studium sporz
Ģ
dza si
ħ
dla obszaru w granicach administracyjnych gminy.
4. Ustalenia studium s
Ģ
wi
ĢŇĢ
ce dla organów gminy przy sporz
Ģ
dzaniu planów miejscowych.
5. Studium nie jest aktem prawa miejscowego.
Art. 10.
1. W studium uwzgl
ħ
dnia si
ħ
uwarunkowania wynikaj
Ģ
ce w szczególno
Ļ
ci z:
1) dotychczasowego przeznaczenia, zagospodarowania i uzbrojenia terenu;
2) stanu ładu przestrzennego i wymogów jego ochrony;
3) stanu
Ļ
rodowiska, w tym stanu rolniczej i le
Ļ
nej przestrzeni produkcyjnej, wielko
Ļ
ci i jako
Ļ
ci zasobów
wodnych oraz wymogów ochrony
Ļ
rodowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego;
4) stanu dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej;
5) warunków i jako
Ļ
ci
Ň
ycia mieszka
ı
ców, w tym ochrony ich zdrowia;
6) zagro
Ň
enia bezpiecze
ı
stwa ludno
Ļ
ci i jej mienia;
7) potrzeb i mo
Ň
liwo
Ļ
ci rozwoju gminy;
8) stanu prawnego gruntów;
9) wyst
ħ
powania obiektów i terenów chronionych na podstawie przepisów odr
ħ
bnych;
10) wyst
ħ
powania obszarów naturalnych zagro
Ň
e
ı
geologicznych;
11) wyst
ħ
powania udokumentowanych złó
Ň
kopalin oraz zasobów wód podziemnych;
12) wyst
ħ
powania terenów górniczych wyznaczonych na podstawie przepisów odr
ħ
bnych;
13) stanu systemów komunikacji i infrastruktury technicznej, w tym stopnia uporz
Ģ
dkowania gospodarki
wodno-
Ļ
ciekowej, energetycznej oraz gospodarki odpadami;
14) zada
ı
słu
ŇĢ
cych realizacji ponadlokalnych celów publicznych.
2. W studium okre
Ļ
la si
ħ
w szczególno
Ļ
ci:
1) kierunki zmian w strukturze przestrzennej gminy oraz w przeznaczeniu terenów;
2) kierunki i wska
Ņ
niki dotycz
Ģ
ce zagospodarowania oraz u
Ň
ytkowania terenów, w tym tereny
wył
Ģ
czone spod zabudowy;
3) obszary oraz zasady ochrony
Ļ
rodowiska i jego zasobów, ochrony przyrody, krajobrazu kulturowego
i uzdrowisk;
4) obszary i zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej;
5) kierunki rozwoju systemów komunikacji i infrastruktury technicznej;
6) obszary, na których rozmieszczone b
ħ
d
Ģ
inwestycje celu publicznego o znaczeniu lokalnym;
7) obszary, na których rozmieszczone b
ħ
d
Ģ
inwestycje celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym,
zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego województwa i ustaleniami programów,
o których mowa w art. 48 ust. 1;
8) obszary, dla których obowi
Ģ
zkowe jest sporz
Ģ
dzenie miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego na podstawie przepisów odr
ħ
bnych, w tym obszary wymagaj
Ģ
ce przeprowadzenia scale
ı
MAGAZYN GEODETA
WWW.GEOFORUM.PL
i podziału nieruchomo
Ļ
ci, a tak
Ň
e obszary rozmieszczenia obiektów handlowych o powierzchni
sprzeda
Ň
y powy
Ň
ej 2.000 m
2
oraz obszary przestrzeni publicznej;
9) obszary, dla których gmina zamierza sporz
Ģ
dzi
ę
miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
w tym obszary wymagaj
Ģ
ce zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i le
Ļ
nych na cele nierolnicze
i niele
Ļ
ne;
10) kierunki i zasady kształtowania rolniczej i le
Ļ
nej przestrzeni produkcyjnej;
11) obszary nara
Ň
one na niebezpiecze
ı
stwo powodzi i osuwania si
ħ
mas ziemnych;
12) obiekty lub obszary, dla których wyznacza si
ħ
w zło
Ň
u kopaliny filar ochronny;
13) obszary pomników zagłady i ich stref ochronnych oraz obowi
Ģ
zuj
Ģ
ce na nich ograniczenia
prowadzenia działalno
Ļ
ci gospodarczej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 maja 1999 r. o ochronie
terenów byłych hitlerowskich obozów zagłady (Dz. U. Nr 41, poz. 412 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984
i Nr 153, poz. 1271);
14) obszary wymagaj
Ģ
ce przekształce
ı
, rehabilitacji lub rekultywacji;
15) granice terenów zamkni
ħ
tych i ich stref ochronnych;
16) inne obszary problemowe, w zale
Ň
no
Ļ
ci od uwarunkowa
ı
i potrzeb zagospodarowania
wyst
ħ
puj
Ģ
cych w gminie.
3. Obowi
Ģ
zek przyst
Ģ
pienia do sporz
Ģ
dzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 8, powstaje po upływie 3 miesi
ħ
cy od dnia ustanowienia tego
obowi
Ģ
zku.
4. Minister wła
Ļ
ciwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej okre
Ļ
li, w drodze
rozporz
Ģ
dzenia, wymagany zakres projektu studium w cz
ħĻ
ci tekstowej i graficznej, uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
c
w szczególno
Ļ
ci wymogi dotycz
Ģ
ce materiałów planistycznych, skali opracowa
ı
kartograficznych,
stosowanych oznacze
ı
, nazewnictwa, standardów oraz sposobu dokumentowania prac planistycznych.
Art. 11.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta, po podj
ħ
ciu przez rad
ħ
gminy uchwały o przyst
Ģ
pieniu do sporz
Ģ
dzania
studium, kolejno:
1) ogłasza w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie, a tak
Ň
e w sposób zwyczajowo przyj
ħ
ty
w danej miejscowo
Ļ
ci, o podj
ħ
ciu uchwały o przyst
Ģ
pieniu do sporz
Ģ
dzania studium, okre
Ļ
laj
Ģ
c form
ħ
,
miejsce i termin składania wniosków dotycz
Ģ
cych studium, nie krótszy jednak ni
Ň
21 dni od dnia
ogłoszenia;
2) zawiadamia na pi
Ļ
mie o podj
ħ
ciu uchwały o przyst
Ģ
pieniu do sporz
Ģ
dzania studium instytucje
i organy wła
Ļ
ciwe do uzgadniania i opiniowania projektu studium;
3) rozpatruje wnioski, o których mowa w pkt 1;
4) sporz
Ģ
dza projekt studium, uwzgl
ħ
dniaj
Ģ
c ustalenia planu zagospodarowania przestrzennego
województwa; w przypadku braku planu zagospodarowania przestrzennego województwa lub
niewprowadzenia do planu zagospodarowania przestrzennego województwa zada
ı
rz
Ģ
dowych,
uwzgl
ħ
dnia ustalenia programów, o których mowa w art. 48 ust. 1;
5) uzyskuje od gminnej lub innej wła
Ļ
ciwej, w rozumieniu art. 8, komisji urbanistyczno-
architektonicznej opini
ħ
o projekcie studium;
6) uzgadnia projekt studium z zarz
Ģ
dem województwa w zakresie jego zgodno
Ļ
ci z ustaleniami planu
zagospodarowania przestrzennego województwa;
7) uzgadnia projekt studium z wojewod
Ģ
w zakresie jego zgodno
Ļ
ci z ustaleniami programów, o których
mowa w art. 48 ust. 1;
8) wyst
ħ
puje o opinie dotycz
Ģ
ce rozwi
Ģ
za
ı
przyj
ħ
tych w projekcie studium do:
a) starosty powiatowego,
b) gmin s
Ģ
siednich,
c) wła
Ļ
ciwego wojewódzkiego konserwatora zabytków,
d) wła
Ļ
ciwych organów wojskowych, ochrony granic oraz bezpiecze
ı
stwa pa
ı
stwa,
e) dyrektora wła
Ļ
ciwego urz
ħ
du morskiego w zakresie zagospodarowania pasa technicznego, pasa
ochronnego oraz morskich portów i przystani,
f) wła
Ļ
ciwego organu nadzoru górniczego w zakresie zagospodarowania terenów górniczych,
g) wła
Ļ
ciwego organu administracji geologicznej,
h) ministra wła
Ļ
ciwego do spraw zdrowia w zakresie zagospodarowania obszarów ochrony
uzdrowiskowej,
i
) dyrektora regionalnego zarz
Ģ
du gospodarki wodnej w zakresie zagospodarowania obszarów
nara
Ň
onych na niebezpiecze
ı
stwo powodzi;
9) wprowadza zmiany wynikaj
Ģ
ce z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnie
ı
;
10) ogłasza, w sposób okre
Ļ
lony w pkt 1, o wyło
Ň
eniu projektu studium do publicznego wgl
Ģ
du na co
najmniej 14 dni przed dniem wyło
Ň
enia i wykłada ten projekt do publicznego wgl
Ģ
du na okres co
MAGAZYN GEODETA
WWW.GEOFORUM.PL
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.