Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Agnieszka Żekiecka pielęgniarstwo s1 GRUPA 1C
Zadania edukacyjne dla pacjentki z wadą serca. Głównym celem działań edukacyjnych jest wyposażenie pacjenta w wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą mu na właściwe funkcjonowanie w warunkach wady serca. lPrzekazanie informacji na temat istoty wady sercallPrzedstawienie objawów możliwie występujących w tej wadzie serca (szczególnie przedstawić objawy ze strony układu oddechowego)llOmówienie czynników ryzyka w życiu codziennym z taką wadą serca (duszności, a nawet NZK)llPrzekonanie pacjenta o konieczności wyeliminowania z codziennego życia tych czynników które mogły przyczynić się do rozwoju wady serca oraz będą wpływać na pogorszenie się stanu pacjentalllNauka sposobów relaksacji oraz racjonalnego wypoczywania, stres stal się nieodłącznym towarzyszem życia, istotne jest więc żeby umieć go skutecznie rozładować (stosowanie treningu relaksacyjnego, ćwiczenia jogi, realizacja swoich zainteresowań, nieforsująca gimnastyka, słuchanie muzyki relaksacyjnej)llPoprawiając prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, wpływającego w znaczny sposób na inne układy, nauka umiejętnego rozplanowania snu i czynnego wypoczynkullNauka eliminacji używek, sposoby walki z nałogiem lllZaznajomienie z zasadami leczenia farmakologicznego llNauka samokontroli i samoobserwacjillPrzekonanie o konieczności wizyt kontrolnych u lekarza prowadzącegollWyedukowanie rodziny, przedstawienie jak postępować i opiekować się chorym z wadą serca, czego unikać i czego przestrzegać (informowanie o konieczności odciążenia pacjenta od nadmiernych wysiłków, unikanie sytuacji stresujących)l
Sposoby za pomocą których będziesz przekonywała pacjenta do poddania się badaniu cewnikowania serca i angiokardiografii Wyjaśnię szczegółowo cel zabiegu, przedstawiając, że jest to zabieg niezbędny do podjęcia odpowiednich decyzji leczniczych. W zależności od wskazań podczas cewnikowania serca (ocenia się ciśnienie panujące w jamach serca, ciśnienie przed i za zastawkami, uwidacznia się stopień niedomykalności zastawek, zmiany anatomiczne w sercu, kurczliwość mięśnia serca, znajduje się obszary powstawania zaburzeń rytmu serca) Poinformowanie o konieczności zabiegu w celu dalszego postępowania, podjęcia decyzji o ewentualnym leczeniu operacyjnym Przedstawię konieczność wykonania zabiegu oczywiście dla dobra pacjenta. Rozwianie wszystkich ewentualnych wątpliwości pacjenta Umożliwienie kontaktu z chorymi, którzy mieli już wykonane badanie Cewnikowanie serca przygotowanie pacjenta do zabiegu: Sześć godzin przed badaniem należy zaprzestać spożywania pokarmów stałych. Należy wygolić miejsce, w którym nakłute będą naczynia w celu wprowadzenia cewnika. Zwykle stosuje się nakłucie tętnicy/żyły udowej i wówczas należy ogolić włosy i oczyścić skórę w okolicy pachwin, rzadziej stosuje się nakłucie tętnicy/żyły promieniowej w okolicy nadgarstka. Przed badaniem podaje się zwykle łagodne leki uspokajające i jednorazowo antybiotyk doustnie lub dożylnie w celu przeciwdziałania wystąpieniu ewentualnych zakażeń. Po zabiegu: Zakładamy opatrunek uciskowy w miejscu wprowadzania cewnika. Po badaniu pacjent na wózku odwożony jest na oddział szpitalny, gdzie przez co najmniej 12 godzin powinien pozostawać w pozycji leżącej bez wykonywania większych ruchów ciałem. Zwykle dopiero następnego dnia po badaniu rano można wstać. W tym czasie zalecane jest przyjmowanie płynów z równoczesnym ograniczeniem przyjmowania posiłków. Angiokardiografia jest to obrazowa metoda badania jam serca (wentrykulografia), aorty (aortografia) i naczyń wieńcowych serca (koronarografia) z użyciem promieni rentgenowskich. Obraz jam serca i naczyń uzyskuje się poprzez podanie środka cieniującego (silnie pochłaniającego promieniowanie rentgenowskie) do jamy lewej komory serca, aorty i tętnicy wieńcowej.
|
Menu
|