w formacie zzl, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Zarządzanie zasobami ludzkimiWykład 1  Ewolucja funkcji personalnejn               R. Owen – prekursor naukowej organizacji pracy (1771 –1858)n               F.W. Taylor (1856-1915) – szkoła naukowego zarządzanian               H. Fayol (1841-1925), M. Weber (1864-1920) – nurt administracyjny, klasyczne zarządzanien               E. Mayo (1880-1949) – szkoła stosunków współdziałanian               A. H. Maslow (1908-1970) – nurt behawioralny i humanistycznyEwolucja funkcji personalnej c.d.n               P.F. Drucker, R.E. Miles – koncepcja zarządzania zasobami ludzkimin               T.W. Szchultz, G. Becker – teoria kapitału ludzkiegoModele funkcji personalnejn                 Model tradycyjny (przełom XIX i XX wieku) – stereotyp człowieka ekonomicznego (podział pracy, produktywność, ścisła kontrola, bodźce finansowe, dyscyplina) – teoria „X”n                 Model stosunków międzyludzkich (lata 30. i 40.) – stereotyp człowieka społecznego (potrzeby przynależności, uznania, dialog, partycypacja w zarządzaniu, zadowolenie z pracy) –teoria „y”n                 Model zasobów ludzkich (lata 50.i 60.) – stereotyp człowieka kompleksowego (praca zespołowa, kreatywność, odpowiedzialność, samokontrola, rozwój organizacji i personelu) – teoria „z”, kompleksowe podejście do pracownika od wejścia do wyjścia z organizacjiModele funkcji personalnej c.d.n               Model kapitału ludzkiego (przełom XX i XXI wieku) – stereotyp człowieka uczącego i dzielącego się wiedzą (kapitał ludzki, zarządzanie wiedzą, organizacja ucząca się, outsourcing, telepraca, równowaga między pracą a życiem zawodowym, zarządzanie talentami)Trendy rozwojowe w obszarze funkcji personalnejn                 Biurokratyzacja (lata 50. i 60.)– administrowanie dokumentacją personalnąn                 Instytucjonalizacja (lata 60.) – centralizacja i specjalizacja w zakresie spraw personalnychn                 Humanizacja (lata 70.) – poprawa warunków pracy i stosunków społecznychn                 Ekonomizacja (lata 80.) – racjonalizacja i uelastycznianie zatrudnienia, odbiurokratyzowanie funkcji personalnejn                 Przedsiębiorczość wewnętrzna i zewnętrzna (lata 80. i 90.)– postawy przedsiębiorcze, współodpowiedzialność, orientacja na klienta, jakość procesów pracyn                 Tworzenie wartości (lata 2000 - ) – kapitał ludzki, outsourcing, zarządzanie wiedzą, telepraca, równowaga między życiem prywatnym a pracą Ewolucja funkcji personalnej - podsumowanieIstota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacjiIstota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji c.d.Czym jest zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL)?Czym jest zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL)? C.d.Cechy charakteryzujące ZZLn                 Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnejn                 Integracja strategii w dziedzinie zasobów ludzkich z ogólną strategią firmyn                 Aktywne włączanie kierowników liniowych w procesy personalnen                 Wysokie znaczenie kultury organizacyjnejn                 Indywidualizacja stosunków pracyn                 Rozwijanie bezpośrednich form partycypacji pracowników w życiu organizacjin                 Orientacja na klienta w relacjach między poszczególnymi pracownikamin                 PrzywództwoInterdyscyplinarny charakter ZZLn               Teoria organizacji i zarządzanian               Socjologia pracyn               Psychologia pracyn               Ergonomian               Prawo pracyn               Analiza ekonomiczna (finansowa)Stanowiska krytyczne wobec ZZLn               Nie jest to nowa, zwarta koncepcja – brak podbudowy teoretycznejn               Skłonność do manipulacji pracownikamin               Nierealność stworzenia bezkonfliktowej organizacjin               Technokratyzm w podejściu do ludzin               Relatywizm etyczny – nie jest ważne by kierowanie ludźmi było etyczne, ważne, by było skuteczneWymiary ZZLn                 Funkcjonalny  - obejmuje ciąg czynności, funkcji niezbędnych do realizacji celów w tej dziedzinie, ma formę zaplanowanej konfiguracji, która tworzą określone procesy personalne:n                  Planowanie zasobów ludzkichn                  Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienian                  Zarządzanie efektywnością pracyn                  Kształtowanie wynagrodzeńn                  Rozwój zasobów ludzkichn                  Kształtowanie warunków i stosunków pracyn                  Administrowanie sprawami personalnymin                  Doskonalenie organizacji i zarządzanie funkcją personalnąWymiary ZZL c.d.n               Instytucjonalny – odnosi się do podmiotów, uprawnionych do podejmowania decyzji personalnych oraz wzajemnych powiązań między nimi, głównymi podmiotami ZZL są:n                  Zarządn                  Kierownik liniowyn                  Kierownik ds. zasobów ludzkichn                  Pracownicy i inni zatrudnienin                  Doradca personalny – podmiot zewnętrzny  Wymiary ZZL c.d.n                 Instrumentalny – dotyczy narzędzi i technik wykorzystywanych w realizacji procesów personalnych, do najważniejszych zalicza się:n                  Analiza pracy,n                  Techniki planowania zatrudnienian                  Techniki rekrutacyjnen                  Systemy oceniania pracownikówn                  Środki motywowanian                  Style kierowanian                  Techniki szkolenian                  Wartościowanie pracyn                  Planowanie karier zawodowychn                  Formy organizacji czasu pracyn                  Informatyczne systemy ZZL

 

Zarządzanie zasobami ludzkimiSpotkanie 1Ewolucja koncepcjiCzym jest zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL)? Cechy charakteryzujące ZZLn                 Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnejn                 Integracja strategii w dziedzinie zasobów ludzkich z ogólną strategią firmyn                 Aktywne włączanie kierowników liniowych w procesy personalnen                 Wysokie znaczenie kultury organizacyjnejn                 Indywidualizacja stosunków pracyn                 Rozwijanie bezpośrednich form partycypacji pracowników w życiu organizacjin                 Orientacja na klienta w relacjach między poszczególnymi pracownikamin                 PrzywództwoModel ZZL w administracji – wariant biurokracja Modelowe ujęcie ZZL w organizacjiWymiary ZZL – procesy personalnen                 Funkcjonalny  - obejmuje ciąg czynności, funkcji niezbędnych do realizacji celów w tej dziedzinie, ma formę zaplanowanej konfiguracji, która tworzą określone procesy personalne:n                  Analiza pracy i planowanie zasobów ludzkichn                  Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienian                  Zarządzanie efektywnością pracyn                  Kształtowanie wynagrodzeńn                  Rozwój zasobów ludzkichn                  Kształtowanie warunków i stosunków pracyn                  Administrowanie sprawami personalnymin                  Doskonalenie organizacji i zarządzanie funkcją personalnąWymiary ZZL c.d. – podmioty ZZLn               Instytucjonalny – odnosi się do podmiotów, uprawnionych do podejmowania decyzji personalnych oraz wzajemnych powiązań między nimi, głównymi podmiotami ZZL są:n                  Zarządn                  Kierownik liniowyn                  Kierownik ds. zasobów ludzkichn                  Pracownicy i inni zatrudnienin                  Doradca personalny – podmiot zewnętrzny  Wymiary ZZL c.d. – narzędzia ZZLn                 Instrumentalny – dotyczy narzędzi i technik wykorzystywanych w realizacji procesów personalnych, do najważniejszych zalicza się:n                  Analiza pracy,n                  Techniki planowania zatrudnienian                  Techniki rekrutacyjnen                  Systemy oceniania pracownikówn                  Środki motywowanian                  Style kierowanian                  Techniki szkolenian                  Wartościowanie pracyn          ...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.