USTRUKTURALIZOWANY OPIS PRZYPADK�W U, nauka, realizacja projektu informatycznego, rpi

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

USTRUKTURALIZOWANY OPIS PRZYPADKÓW UŻYCIA

INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA 2008

 

 

nazwa przypadku:              Złożenie zamówienia

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu

streszczenie:              Procedura realizowana przy składaniu zamówienia w sklepie internetowym.

warunki początkowe:              Klient jest zalogowany i ma w koszyku komplet towarów, które chce kupić.

zdarzenie inicjujące:              Kliknięcie w pole „Wyślij zamówienie” po skompletowaniu koszyka.

pełny opis:              Klient sklepu klika w pole „Wyślij zamówienie”. Wybiera sposób zapłaty (przelew na konto, przekaz pocztowy, kartą kredytową). Musi dodatkowo zaznaczyć „Tak” w prośbie o potwierdzenie, która pojawia się dalej.

warunki końcowe:              Zamówienie zawierające dane klienta oczekuje w dziale sprzedaży na realizację.

sytuacje wyjątkowe:              Brak

 

 

 

nazwa przypadku:              Przeglądanie towarów

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu

streszczenie:              Procedura realizowana przy przeglądaniu przez klienta sklepu bazy towarów za pośrednictwem portalu internetowego.

warunki początkowe:              Wejście klienta na stronę portalu.

zdarzenie inicjujące:              Kliknięcie w pole „Przeglądaj wg kategorii”.

pełny opis:              Po wybraniu pola „Przeglądaj...” klient przegląda listę wszystkich dostępnych towarów w interesującej go kategorii.

warunki końcowe:              Brak

sytuacje wyjątkowe:              Brak

 

 

 

nazwa przypadku:              Wyszukiwanie konkretnego towaru

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu

streszczenie:              Procedura realizowana przy wyszukiwaniu przez klienta konkretnego, interesującego go towaru.

warunki początkowe:              Wejście klienta na stronę portalu.

zdarzenie inicjujące:              Kliknięcie w pole „Szukaj”.

pełny opis:              Po wybraniu pola „Szukaj” klient wprowadza do specjalnego formularza kryteria wyszukiwania, takie jak nazwa towaru, rodzaj, kategoria, maksymalna/minimalna cena, producent, w dowolnej kombinacji z powyższych.

warunki końcowe:              Lista towarów odpowiadających zapytaniu klienta zostaje wyświetlona na ekranie.

sytuacje wyjątkowe:              Brak towarów odpowiadających zapytaniu klienta. System wyświetla stosowny komunikat i prezentuje wyniki spełniające kryteria najbliższe kryteriom pożądanym przez klienta.

 

 

 

nazwa przypadku:              Edycja koszyka

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu

streszczenie:              Procedura realizowane podczas edycji ‘koszyka’ przez klienta.

warunki początkowe:              Klient jest zalogowany.

zdarzenie inicjujące:              Kliknięcie w pole „Stan koszyka”.

pełny opis:              Klient przegląda listę wybranych przez siebie podczas aktualnej sesji towarów do zamówienia. Usuwa z tej listy towary, co do których zmienił zdanie; zmienia także ilość towarów które uprzednio umieścił w ‘koszyku’.

warunki końcowe:              Stan koszyka odpowiada klientowi.

sytuacje wyjątkowe:              Brak.

 

 

 

nazwa przypadku:              Dodawanie towaru do koszyka

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu

streszczenie:              Procedura realizowana przy dodawaniu przez klienta towaru do koszyka.

warunki początkowe:              Klient jest zalogowany i znalazł odpowiadający mu towar.

zdarzenie inicjujące:              Kliknięcie w pole „Do Koszyka”.

pełny opis:              Klient klika w pole „Do Koszyka”. Wybrany przez niego towar zostaje dodany do koszyka klienta.

warunki końcowe:              Towar wybrany przez klienta znajduje się w jego koszyku.

sytuacje wyjątkowe:              Brak.

 

 

 

nazwa przypadku:              Przeglądanie historii zamówień

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu

streszczenie:              Procedura realizowana przy przeglądaniu przez klienta historii zamówień.

warunki początkowe:              Klient jest zalogowany.

zdarzenie inicjujące:              Brak.

pełny opis:              Klient wyświetla historię swoich zamówień. Na liście znajdują się zamówione towary, ich cena ilość oraz zdjęcie, a także data złożenia zamówienia i status zamówienia. Możliwe statusy zamówień klienta: ‘w toku’, ‘zrealizowane’, ‘anulowane’.

warunki końcowe:              Brak.

sytuacje wyjątkowe:              Brak.

 

 

 

nazwa przypadku:              Zapłata

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            klient sklepu, pracownik działu sprzedaży

streszczenie:              Procedura realizowana przy zapłacie klienta za zamówienie..

warunki początkowe:              Klient złożył zamówienie, które zostało zweryfikowane.

zdarzenie inicjujące:              Klient dokonał zapłaty za zamówiony towar

pełny opis:              Po potwierdzeniu przez pracownika działu sprzedaży dokonania zapłaty, zmienia on status zamówienia klienta na ‘gotowe do realizacji’.

warunki końcowe:              Zamówienie klienta otrzymuje status ‘gotowe do realizacji’.

sytuacje wyjątkowe:              Kwota uiszczona przez klienta jest zbyt niska lub wysoka – pracownik działu sprzedaży kontaktuje się z klientem telefonicznie w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji; następuje dopłata przez klienta lub zwrot nadwyżki przez firmę.

 

 

 

nazwa przypadku:              Edycja bazy towarów portalu

nazwa obiektu:                            Sklep internetowy

aktorzy:                            pracownik portalu, pracownik działu sprzedaży

streszczenie:              Procedury realizowane podczas edycji bazy towarów przez pracownika portalu..

warunki początkowe:              Lista towarów w bazie portalu jest nieaktualna..

zdarzenie inicjujące:              Pracownik odbiera z działu sprzedaży zaktualizowaną listę asortymentu który ma być dostępny w sklepie. Pracownik loguje się na specjalne konto za pośrednictwem którego możliwa jest edycja bazy portalu.

pełny opis:              Po zalogowaniu pracownik ma podgląd listy wszystkich towarów znajdujących się w bazie portalu. Dla każdego z nich może zmienić wyświetlane zdjęcie, kategorię, opis, cenę, szczegółowe dane techniczne itd. W razie potrzeb dodaje nowy towar do bazy (zdjęcie, opis, cena itd.) i przypisuje go do odpowiedniej kategorii, lub też usuwa z bazy towar, który wg pobranej listy nie będzie sprzedawany w sklepie. System sprawdza na bieżąco, czy nie występują duplikaty towarów w bazie.

warunki końcowe:              Baza towarów portalu jest zaktualizowana.

sytuacje wyjątkowe:              Brak.

 

 

 

nazwa przypadku:              Odbiór zamówienia

nazwa obiektu:                            Dział Sprzedaży

aktorzy:                            pracownik działu sprzedaży, klient

streszczenie:              Procedura realizowana podczas odbioru zamówienia złożonego za pośrednictwem portalu internetowego.

warunki początkowe:              Brak.

zdarzenie inicjujące:              Złożenie zamówienia przez klienta.

pełny opis:              Na terminalu pracownika działu sprzedaży pojawia się nowe zamówienie oczekujące. Po kontakcie telefonicznym z klientem i potwierdzeniu zamówienia pracownik poddaje klienta weryfikacji kredytowej w przypadku zapłaty kartą, a następnie przekazuje zamówienie do realizacji. Zamówienie otrzymuje status ‘w toku’.

warunki końcowe:              Zamówienie zostało przyjęte i w dalszej kolejności zostanie dokładnie przeanalizowane.

sytuacje wyjątkowe:              W kontakcie telefonicznym klient nie potwierdza zamówienia, lub 3-krotna próba kontaktu telefonicznego z klientem nie powodzi się. W obu przypadkach zamówienie otrzymuje status ‘odrzucone’, a w liście zamówień, do której ma dostęp klient – ‘anulowane’.

 

 

 

nazwa przypadku:              Podgląd listy zamówień

nazwa obiektu:                            Dział Sprzedaży

aktorzy:                            pracownik działu sprzedaży

streszczenie:              Procedura realizowana podczas przeglądania listy zamówień.

warunki początkowe:              Brak.

zdarzenie inicjujące:              Brak.

pełny opis:              Pracownik działu sprzedaży ma w każdej chwili dostęp do listy wszystkich zamówień uporządkowanych względem daty wpłynięcia. Może skorzystać z wyszukiwarki w celu znalezienia konkretnego zamówienia. Kryteriami wyszukiwania może być data złożenia zamówienia, zamówiony towar, nazwisko zamawiającego klienta itd. Ma możliwość podejrzenia wszystkich danych związanych z zamówieniami, tj. stanu wykonania (statusu: ‘oczekuje’, ‘w toku’, ‘odrzucone’, ‘gotowe do realizacji’ ‘zrealizowane’, ‘brak towaru’), daty wpłynięcia, rodzaju i ilości zamawianego towaru, danych klienta składającego zamówienie itd.

warunki końcowe:              Brak.

sytuacje wyjątkowe:              Brak.

 

 

 

nazwa przypadku:              Weryfikacja kredytowa klienta

nazwa obiektu: ...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.