Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
USTRUKTURALIZOWANY OPIS PRZYPADKÓW UŻYCIA INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA 2008
nazwa przypadku: Złożenie zamówienia nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu streszczenie: Procedura realizowana przy składaniu zamówienia w sklepie internetowym. warunki początkowe: Klient jest zalogowany i ma w koszyku komplet towarów, które chce kupić. zdarzenie inicjujące: Kliknięcie w pole „Wyślij zamówienie” po skompletowaniu koszyka. pełny opis: Klient sklepu klika w pole „Wyślij zamówienie”. Wybiera sposób zapłaty (przelew na konto, przekaz pocztowy, kartą kredytową). Musi dodatkowo zaznaczyć „Tak” w prośbie o potwierdzenie, która pojawia się dalej. warunki końcowe: Zamówienie zawierające dane klienta oczekuje w dziale sprzedaży na realizację. sytuacje wyjątkowe: Brak
nazwa przypadku: Przeglądanie towarów nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu streszczenie: Procedura realizowana przy przeglądaniu przez klienta sklepu bazy towarów za pośrednictwem portalu internetowego. warunki początkowe: Wejście klienta na stronę portalu. zdarzenie inicjujące: Kliknięcie w pole „Przeglądaj wg kategorii”. pełny opis: Po wybraniu pola „Przeglądaj...” klient przegląda listę wszystkich dostępnych towarów w interesującej go kategorii. warunki końcowe: Brak sytuacje wyjątkowe: Brak
nazwa przypadku: Wyszukiwanie konkretnego towaru nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu streszczenie: Procedura realizowana przy wyszukiwaniu przez klienta konkretnego, interesującego go towaru. warunki początkowe: Wejście klienta na stronę portalu. zdarzenie inicjujące: Kliknięcie w pole „Szukaj”. pełny opis: Po wybraniu pola „Szukaj” klient wprowadza do specjalnego formularza kryteria wyszukiwania, takie jak nazwa towaru, rodzaj, kategoria, maksymalna/minimalna cena, producent, w dowolnej kombinacji z powyższych. warunki końcowe: Lista towarów odpowiadających zapytaniu klienta zostaje wyświetlona na ekranie. sytuacje wyjątkowe: Brak towarów odpowiadających zapytaniu klienta. System wyświetla stosowny komunikat i prezentuje wyniki spełniające kryteria najbliższe kryteriom pożądanym przez klienta.
nazwa przypadku: Edycja koszyka nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu streszczenie: Procedura realizowane podczas edycji ‘koszyka’ przez klienta. warunki początkowe: Klient jest zalogowany. zdarzenie inicjujące: Kliknięcie w pole „Stan koszyka”. pełny opis: Klient przegląda listę wybranych przez siebie podczas aktualnej sesji towarów do zamówienia. Usuwa z tej listy towary, co do których zmienił zdanie; zmienia także ilość towarów które uprzednio umieścił w ‘koszyku’. warunki końcowe: Stan koszyka odpowiada klientowi. sytuacje wyjątkowe: Brak.
nazwa przypadku: Dodawanie towaru do koszyka nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu streszczenie: Procedura realizowana przy dodawaniu przez klienta towaru do koszyka. warunki początkowe: Klient jest zalogowany i znalazł odpowiadający mu towar. zdarzenie inicjujące: Kliknięcie w pole „Do Koszyka”. pełny opis: Klient klika w pole „Do Koszyka”. Wybrany przez niego towar zostaje dodany do koszyka klienta. warunki końcowe: Towar wybrany przez klienta znajduje się w jego koszyku. sytuacje wyjątkowe: Brak.
nazwa przypadku: Przeglądanie historii zamówień nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu streszczenie: Procedura realizowana przy przeglądaniu przez klienta historii zamówień. warunki początkowe: Klient jest zalogowany. zdarzenie inicjujące: Brak. pełny opis: Klient wyświetla historię swoich zamówień. Na liście znajdują się zamówione towary, ich cena ilość oraz zdjęcie, a także data złożenia zamówienia i status zamówienia. Możliwe statusy zamówień klienta: ‘w toku’, ‘zrealizowane’, ‘anulowane’. warunki końcowe: Brak. sytuacje wyjątkowe: Brak.
nazwa przypadku: Zapłata nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: klient sklepu, pracownik działu sprzedaży streszczenie: Procedura realizowana przy zapłacie klienta za zamówienie.. warunki początkowe: Klient złożył zamówienie, które zostało zweryfikowane. zdarzenie inicjujące: Klient dokonał zapłaty za zamówiony towar pełny opis: Po potwierdzeniu przez pracownika działu sprzedaży dokonania zapłaty, zmienia on status zamówienia klienta na ‘gotowe do realizacji’. warunki końcowe: Zamówienie klienta otrzymuje status ‘gotowe do realizacji’. sytuacje wyjątkowe: Kwota uiszczona przez klienta jest zbyt niska lub wysoka – pracownik działu sprzedaży kontaktuje się z klientem telefonicznie w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji; następuje dopłata przez klienta lub zwrot nadwyżki przez firmę.
nazwa przypadku: Edycja bazy towarów portalu nazwa obiektu: Sklep internetowy aktorzy: pracownik portalu, pracownik działu sprzedaży streszczenie: Procedury realizowane podczas edycji bazy towarów przez pracownika portalu.. warunki początkowe: Lista towarów w bazie portalu jest nieaktualna.. zdarzenie inicjujące: Pracownik odbiera z działu sprzedaży zaktualizowaną listę asortymentu który ma być dostępny w sklepie. Pracownik loguje się na specjalne konto za pośrednictwem którego możliwa jest edycja bazy portalu. pełny opis: Po zalogowaniu pracownik ma podgląd listy wszystkich towarów znajdujących się w bazie portalu. Dla każdego z nich może zmienić wyświetlane zdjęcie, kategorię, opis, cenę, szczegółowe dane techniczne itd. W razie potrzeb dodaje nowy towar do bazy (zdjęcie, opis, cena itd.) i przypisuje go do odpowiedniej kategorii, lub też usuwa z bazy towar, który wg pobranej listy nie będzie sprzedawany w sklepie. System sprawdza na bieżąco, czy nie występują duplikaty towarów w bazie. warunki końcowe: Baza towarów portalu jest zaktualizowana. sytuacje wyjątkowe: Brak.
nazwa przypadku: Odbiór zamówienia nazwa obiektu: Dział Sprzedaży aktorzy: pracownik działu sprzedaży, klient streszczenie: Procedura realizowana podczas odbioru zamówienia złożonego za pośrednictwem portalu internetowego. warunki początkowe: Brak. zdarzenie inicjujące: Złożenie zamówienia przez klienta. pełny opis: Na terminalu pracownika działu sprzedaży pojawia się nowe zamówienie oczekujące. Po kontakcie telefonicznym z klientem i potwierdzeniu zamówienia pracownik poddaje klienta weryfikacji kredytowej w przypadku zapłaty kartą, a następnie przekazuje zamówienie do realizacji. Zamówienie otrzymuje status ‘w toku’. warunki końcowe: Zamówienie zostało przyjęte i w dalszej kolejności zostanie dokładnie przeanalizowane. sytuacje wyjątkowe: W kontakcie telefonicznym klient nie potwierdza zamówienia, lub 3-krotna próba kontaktu telefonicznego z klientem nie powodzi się. W obu przypadkach zamówienie otrzymuje status ‘odrzucone’, a w liście zamówień, do której ma dostęp klient – ‘anulowane’.
nazwa przypadku: Podgląd listy zamówień nazwa obiektu: Dział Sprzedaży aktorzy: pracownik działu sprzedaży streszczenie: Procedura realizowana podczas przeglądania listy zamówień. warunki początkowe: Brak. zdarzenie inicjujące: Brak. pełny opis: Pracownik działu sprzedaży ma w każdej chwili dostęp do listy wszystkich zamówień uporządkowanych względem daty wpłynięcia. Może skorzystać z wyszukiwarki w celu znalezienia konkretnego zamówienia. Kryteriami wyszukiwania może być data złożenia zamówienia, zamówiony towar, nazwisko zamawiającego klienta itd. Ma możliwość podejrzenia wszystkich danych związanych z zamówieniami, tj. stanu wykonania (statusu: ‘oczekuje’, ‘w toku’, ‘odrzucone’, ‘gotowe do realizacji’ ‘zrealizowane’, ‘brak towaru’), daty wpłynięcia, rodzaju i ilości zamawianego towaru, danych klienta składającego zamówienie itd. warunki końcowe: Brak. sytuacje wyjątkowe: Brak.
nazwa przypadku: Weryfikacja kredytowa klienta nazwa obiektu: ... |
Menu
|