ustawa o informatyzacji, Administracja II st. e-administracja, Elektroniczne zarządzanie dokumentami

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}DZIENNIK USTAWRZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJWarszawa, dnia 10 lutego 2014 r.Poz. 183USTAWAElektroniczniepodpisany przezGrzegorz PaczowskiData: 2014.02.1014:18:29 +01'00'o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw1)Art. 1.W ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235) wprowadza się następujące zmiany:1)    art. 1:wa)    kt 1 otrzymuje brzmienie:pb)    kt 9 otrzymuje brzmienie:pc)    chyla się pkt 10;u„1)   dofinansowania projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu,”,„9)   funkcjonowania centralnego repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych”,www.rc2)    art. 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:w3) w   art. 3:a)    kt 6 otrzymuje brzmienie:pb)    kt 20 otrzymuje brzmienie:p1)„3.  Przepisów  ustawy  nie  stosuje  się  do  przedsiębiorstw  państwowych,  spółek  handlowych,  służb  specjalnych w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2010 r. Nr 29, poz. 154, z późn. zm.2)), Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczy-pospolitej Polskiej oraz Narodowego Banku Polskiego, z wyjątkiem art. 13 ust. 2 pkt 1, gdy w związku z realizacją zadań przez te podmioty istnieje obowiązek przekazywania informacji do i od podmiotów niebędących organami ad-ministracji rządowej, oraz z wyjątkiem art. 13a, art. 19c i art. 19d.”;„6)     rojekt informatyczny o publicznym zastosowaniu – określony w dokumentacji zespół czynności organiza-pcyjnych i technicznych mających na celu zbudowanie, rozbudowanie lub unowocześnienie systemu tele-informatycznego  używanego  do  realizacji  zadań  publicznych,  zapewnienie  utrzymania  tego  systemu  lub opracowanie procedur realizowania zadań publicznych drogą elektroniczną;”,„20)    rzędowe poświadczenie odbioru – dane elektroniczne powiązane z dokumentem elektronicznym doręczo-unym podmiotowi publicznemu lub przez niego doręczanym w sposób zapewniający rozpoznawalność póź-niejszych zmian dokonanych w tych danych, określające:a)    ełną  nazwę  podmiotu  publicznego,  któremu  doręczono  dokument  elektroniczny  lub  który  doręcza pdokument,  Niniejszą ustawą zmienia się ustawy: ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, ustawę z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyj-nymi oraz ustawę z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.2)  Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 i Nr 238, poz. 1578, z 2011 r. Nr 53, poz. 273, Nr 84, poz. 455, Nr 117, poz. 677 i Nr 230, poz. 1371, z 2012 r. poz. 627 i 908 oraz z 2013 r. poz. 628, 675, 1247 i 1351.l.govz dnia 10 stycznia 2014 r..plDziennik Ustaw – 2 –  Poz. 183b)    atę i godzinę wprowadzenia albo przeniesienia dokumentu elektronicznego do systemu teleinforma-dtycznego podmiotu publicznego – w odniesieniu do dokumentu doręczanego podmiotowi publicznemu,c)    atę  i  godzinę  podpisania  urzędowego  poświadczenia  odbioru  przez  adresata  z  użyciem  mechani-dzmów,  o  których  mowa  w  art.  20a  ust.  1  albo  2  –  w  odniesieniu  do  dokumentu  doręczanego  przez podmiot publiczny,d)  datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru;”,c)  po pkt 21 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 22–26 w brzmieniu:„22)  użytkownik – osobę fizyczną korzystającą z systemów teleinformatycznych;23)    atalog usług – rejestr, udostępniony na elektronicznej platformie usług administracji publicznej, zawiera-kjący informacje o usługach udostępnianych przez podmioty publiczne;24)    zór dokumentu elektronicznego – zbiór danych określających zestaw, sposób oznaczania oraz wymagal-wność elementów treści i metadanych dokumentu elektronicznego, a także mogących określać sposób zapisu danych dla wskazanych elementów oraz kolejność i sposób wyświetlania na ekranie lub drukowania po-szczególnych elementów (wizualizacji);25)    ormularz elektroniczny – graficzny interfejs użytkownika wystawiany przez oprogramowanie służący do fprzygotowania i wygenerowania dokumentu elektronicznego zgodnego z odpowiadającym mu wzorem do-kumentu elektronicznego;26)    akres użytkowy dokumentu elektronicznego – zawartość dokumentu elektronicznego niezbędną do zała-ztwienia określonego rodzaju spraw za pomocą tego dokumentu.”;4) tytuł rozdziału 2 otrzymuje brzmienie:,,Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu”;5) 6) uchyla się art. 5–7, art. 12 i art. 12a;w rozdziale 2 po art. 12a dodaje się art. 12b–12h w brzmieniu:www.rc3. Ogłoszenie o konkursie określa co najmniej:przedmiot konkursu;1) 2) 3) 4) 5) podmioty publiczne mogące ubiegać się o dofinansowanie;warunki udziału w konkursie;kryteria oceny wniosku o dofinansowanie;termin i warunki realizacji projektu lub przedsięwzięcia;termin składania wniosków o dofinansowanie.6) 7) 3)„Art.  12b.  Rada  Ministrów,  na  wniosek  ministra  właściwego  do  spraw  informatyzacji,  przyjmuje,  w  drodze uchwały, Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa stanowiący program rozwoju w rozumieniu art. 15 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.3)).Art. 12c. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji co najmniej raz w roku przeprowadza konkurs na dofinan-sowanie projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu lub przedsięwzięć wspierających rozwój społeczeń-stwa informacyjnego, zwany dalej „konkursem”.2. Minister właściwy do spraw informatyzacji publikuje ogłoszenie o konkursie w Biuletynie Informacji Publicz-nej na stronie podmiotowej ministra.wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację konkursu;4.  Podmioty  publiczne  mogące  ubiegać  się  o  dofinansowanie  składają  wniosek  o  dofinansowanie  do  ministra właściwego do spraw informatyzacji.Art. 12d. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji rozstrzyga konkurs na podstawie oceny wniosków doko-nanej przez komisję konkursową oraz ogłasza wyniki konkursu. Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241, z 2011 r. Nr 279, poz. 1644, z 2012 r. poz. 1237 oraz z 2013 r. poz. 714.l.gov.plDziennik Ustaw – 3 –  Poz. 1832.  Minister  właściwy  do  spraw  informatyzacji,  w  drodze  zarządzenia,  powołuje  komisję  konkursową,  a  także określa jej skład, tryb pracy oraz zakres zadań.3. Datą ogłoszenia wyników konkursu jest data ich zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw informatyzacji.Art. 12e. 1. Wnioskodawca może złożyć do ministra właściwego do spraw informatyzacji odwołanie od wyniku konkursu, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku konkursu.2. Odwołanie wniesione po terminie nie podlega rozpatrzeniu. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu od-wołania do urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw informatyzacji.Art. 12f. 1. Środki finansowe na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć, o których mowa w art. 12c ust. 1, są przekazywane podmiotowi, którego wniosek o dofinansowanie został wyłoniony w drodze konkursu, w formie dotacji celowej, na podstawie umowy zawartej między ministrem właściwym do spraw informatyzacji a tym podmiotem.2. Umowa o dofinansowanie nie może zostać zawarta przed upływem terminu, o którym mowa w art. 12e ust. 1, a w przypadku wniesienia odwołania od wyniku konkursu – do czasu rozpatrzenia odwołania.Art. 12g. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji unieważnia konkurs, jeżeli:1) 2) w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie nie złożono żadnego wniosku o dofinansowanie;żaden ze złożonych wniosków o dofinansowanie nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie.2.  Informację  o  unieważnieniu  konkursu  minister  właściwy  do  spraw  informatyzacji  zamieszcza  w  Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra.Art. 12h. 1. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia:1) www.rca) b) 2) 3) wzór wniosku o dofinansowanie;4) 1) 2) 3) 4) 7) po art. 13 dodaje się art. 13a w brzmieniu:t ryb przeprowadzania konkursu oraz kryteria, sposób i tryb przeznaczania oraz rozliczania środków finansowych na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć, o których mowa w art. 12c ust. 1, w tym:  posób oceny wniosków o dofinansowanie projektów i przedsięwzięć,ss  posób oceny realizacji projektów i przedsięwzięć, zgodnie z warunkami określonymi w umowie, o której mowa w art. 12f ust. 1;w  zór raportu rocznego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz rozliczenia przyznanych środków finansowych;  zór raportu końcowego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz rozliczenia przyznanych środków wfinansowych.2. Minister właściwy do spraw informatyzacji, wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 1, uwzględni: możliwość elektronicznego składania wniosków o dofinansowanie;    otrzebę dokonania oceny wniosków o dofinansowanie za pomocą zobiektywizowanych kryteriów; p  otrzebę dokonania oceny realizacji projektów i przedsięwzięć na podstawie raportów rocznych i raportu końco-pwego;k  onieczność ujednolicenia składanych wniosków o dofinansowanie oraz raportów rocznych i końcowych.”;„Art. 13a. Podmioty publiczne, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1–6, służby specjalne w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, Kancelaria Sejmu, Kancelaria Senatu, Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Narodowy Bank Polski, agencje wykonawcze, w rozumieniu art. 18 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, 938 i 1646), oraz podmioty, o których mowa w art. 2 ust. 4 niewskazane wprost w art. 2 ust. 1, uprawnione do wykonywania praw majątkowych do programu komputerowego opracowanego przez pracowników w ramach wykonywania obowiązków ze stosunku pracy świadczonej na rzecz tych podmiotów, mogą umożliwić sobie wzajemnie nieodpłatne korzystanie z tego programu komputerowego.”;l.gov3. Minister właściwy do spraw informatyzacji rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego wpływu do urzędu obsługującego tego ministra..plDziennik Ustaw 8) w art. 16:a)  po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:– 4 –  Poz. 183„1a.  Podmiot  publiczny  udostępnia  elektroniczną  skrzynkę  podawczą,  spełniającą  standardy  określone i opublikowane na ePUAP przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, oraz zapewnia jej obsługę.1b. Podmiot publiczny, w terminie 7 dni od dnia udostępnienia elektronicznej skrzynki podawczej, przekazu-je ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji informację o jej adresie.”,b)  w ust. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie:9) po art. 16 dodaje się art. 16a i art. 16b w brzmieniu:„3)  sposób sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych,”;„Art. 16a. 1. W przypadku gdy w przepisach prawa został wskazany organ właściwy do określenia wzoru doku-mentu, jeżeli przepisy te nie wykluczają przesyłania dokumentów drogą elektroniczną, organ ten:1) 2) 3) p  rzekazuje ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji wzór dokumentu elektronicznego w celu umiesz-czenia go w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych, o którym mowa w art. 19b ust. 1;  rzekazuje ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji opis usługi możliwej do zrealizowania przy wyko-przystaniu wzoru dokumentu elektronicznego w celu zamieszczenia go w katalogu usług;u  dostępnia na ePUAP lub w innym systemie teleinformatycznym formularz elektroniczny umożliwiający wy-generowanie dokumentu elektronicznego w celu złożenia go za pomocą środków komunikacji elektronicznej.2. Czynności, o których mowa w ust. 1, organ realizuje w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie przepisów określających wzór dokumentu.3. Formularz elektroniczny udostępniony na ePUAP spełnia standardy określone i opublikowane na ePUAP przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.4. W przypadku gdy formularz elektroniczny nie spełnia standardów, o których mowa w ust. 3, minister właściwy do spraw informatyzacji może wezwać organ do dostosowania, we wskazanym terminie, formularza elektronicznego udostępnionego na ePUAP do tych standardów.5. W przypadku niedostosowania we wskazanym terminie formularza elektronicznego udostępnionego na ePUAP do standardów, o których mowa w ust. 3, minister właściwy do spraw informatyzacji może usunąć formularz elektro-niczny z ePUAP.Art. 16b. 1. W przypadku gdy w przepisach prawa nie został wskazany organ właściwy do określenia wzoru doku-mentu, wzór dokumentu elektronicznego może przekazać do centralnego repozytorium wzorów dokumentów elektro-nicznych organ, w którego właściwości pozostają sprawy związane z określonym w tym wzorze zakresem użytkowym dokumentów elektronicznych.2. Do przekazania, o którym mowa w ust. 1, stosuje się art. 16a ust. 1.”;www.rc10)     art. 17: wa)    st. 1 otrzymuje brzmienie: ub)     ust. 2: w–   pkt 1 otrzymuje brzmienie: –   po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu: „1. Przy ministrze właściwym do spraw informatyzacji działa Rada do Spraw Cyfryzacji, zwana dalej „Radą”. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym ministra.”, „1)     roponowanie i opiniowanie na zlecenie ministra właściwego do spraw informatyzacji projektów stano-pwisk Rady Ministrów w sprawie dokumentów Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego doty-czących spraw informatyzacji, łączności lub rozwoju społeczeństwa informacyjnego;”, „1a)    piniowanie projektu Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa oraz innych dokumentów rządo-owych,  w  tym  projektów  strategii  rozwoju  i  projektów  programów,  w  rozumieniu  przepisów  ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, dotyczących spraw informatyzacji, łączności lub rozwoju społeczeństwa informacyjnego;”, l.gov.plDziennik Ustaw –   pkt 2 i 3 otrzymują brzmienie: – 5 –  Poz. 183„2)     piniowanie projektów przepisów wydawanych na podstawie art. 18; o3) opiniowanie innych przekazanych przez ministra właściwego do spraw informatyzacji projektów aktów  prawnych i innych dokumentów dotyczących spraw informatyzacji, łączności lub rozwoju społeczeń-stwa informacyjnego;”,–   w pkt 4 lit. d i e otrzymują brzmienie: „d)     ktualnych rozwiązań technicznych mających zastosowanie w informatyzacji administracji, rozwoju sie-aci i usług szerokopasmowych, e)  erminologii polskiej z zakresu informatyki i łączności.”, tc)    st. 3 otrzymuje brzmienie: u„3. Rada może inicjować działania na rzecz informatyzacji, rozwoju rynku technologii informatyczno-komu-nikacyjnych oraz rozwoju społeczeństwa informacyjnego.”, d)     ust. 8 pkt 5–7 otrzymują brzmienie: w„5)    ednostki naukowe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania jnauki (Dz. U. z 2010 r. Nr 96, poz. 615, z późn. zm.4)), które w zakresie działalności statutowej prowadzą badania naukowe lub prace rozwojowe w zakresie informatyki lub łączności; 6) i zby gospodarcze reprezentujące przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie gos-podarki elektronicznej, komunikacji, mediów, wytwarzania sprzętu informatycznego, oprogramowania lub świadczenia usług informatycznych; s  towarzyszenia wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego, których celem statutowym jest reprezentowa-nie środowiska informatycznego lub wspieranie zastosowań informatyki, gospodarki elektronicznej, komu-nikacji lub mediów.”; 7) 11)  w art. 19a po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:www.rc12)  w art. 19b ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:13)  po art. 19b dodaje się art. 19c i art. 19d w brzmieniu:14)  w art. 20a w ust. 3 w pkt 2:a)  uchyla się lit. a,4)„1a.  Minister  właściwy  do  spraw  informatyzacji  zamieszcza  na  ePUAP  informację  o  adresach  elektronicznych skrzynek podawczych udostępnionych przez podmioty publiczne.”;„2. W centralnym repozytorium umieszcza się, przechowuje i udostępnia wzory dokumentów, które uwzględniają niezbędne  elementy  struktury  dokumentów  elektronicznych  określone  w  przepisach  wydanych  na  podstawie  art.  5 ust.  2a  ustawy  z  dnia  14  lipca  1983  r.  o  narodowym  zasobie  archiwalnym  i  archiwach  (Dz.  U.  z  2011  r.  Nr  123, poz. 698 i Nr 171, poz. 1016).3. Organy administracji publicznej przekazują do centralnego repozytorium oraz udostępniają w Biuletynie Infor-macji Publicznej wzory dokumentów elektronicznych. Przy sporządzaniu wzorów dokumentów elektronicznych sto-suje się międzynarodowe standardy dotyczące sporządzania dokumentów elektronicznych przez organy administracji publicznej, z uwzględnieniem konieczności podpisywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym.”;„Art. 19c. 1. Podmioty, o których mowa w art. 2 ust. 3, realizujące zadania publiczne mogą udostępniać usługi na ePUAP na podstawie porozumienia zawartego z ministrem właściwym do spraw informatyzacji.2. W porozumieniu określa się sposób udostępniania usług na ePUAP oraz ich zakres.Art. 19d. Podmioty udostępniające usługi na ePUAP zapewniają ich zgodność z przepisami stanowiącymi podsta-wę sporządzenia wzoru dokumentu elektronicznego oraz dokonują aktualizacji tych usług w katalogu usług.”;b)  w lit. h na końcu dodaje się przecinek oraz dodaje się lit. i w brzmieniu:„i)   warunki, które powinien spełniać punkt potwierdzający profil zaufany ePUAP”;  Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455 i Nr 185, poz. 1092 oraz z 2013 r. poz. 675.l.gov.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.