Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
SAMODZIELNOŚĆ
ĆWICZENIA TERAPEUTYCZNE I ROK 1. JEDZENIE PALCAMI – T Cel: Rozwój umiejętności samodzielnego jedzenia Zadanie: Samodzielne podnoszenie palcami i zjadanie pożywienia. 2. PICIE Z KUBKA- T Cel: Picie z kubka Zadanie: Trzymanie kubka obiema rękami i podnoszenie go do ust. II ROK 1. JEDZENIE ŁYŻKĄ – T Cel: Rozwijanie umiejętności samodzielnego jedzenia Zadanie: Jedzenie łyżką bez nadmiernego rozlewania. 2. WŁAŚCIWE UŻYWANIE ŁYŻKI – T Cel: Wzrost umiejętności jedzenia i poprawa zachowania się przy stole Zadanie: Samodzielne i poprawne jedzenie łyżką. 3. PICIE Z KUBKA – T Cel: Rozwój umiejętności samodzielnego jedzenia Zadanie: Picie z kubka bez rozlewania, przy użyciu obu rąk. 4. ROZBIERANIE SIĘ - SKARPETKI – T Cel: Samodzielne rozbieranie się. Zadanie: Samodzielne zdjęcie skarpetek. III ROK 1. JEDZENIE WIDELCEM – T Cel: Poprawa umiejętności samodzielnego jedzenia. Zadanie: Jedzenie widelcem. 2. ROZRÓŻNIANIE RZECZY JADALNYCH OD NIEJADALNYCH – T Cel: Rozwijanie umiejętności samodzielnego jedzenia. Zadanie: Samodzielne odróżnianie rzeczy jadalnych od niejadalnych. 3. UBIERANIE SWETRA – T Cel: Samodzielne ubieranie się. Zadanie: Samodzielne zakładanie rozpinanego swetra, lub koszulki 4. UBIERANIE SPODNI – T Cel: Samodzielne ubieranie się. Zadanie: Samodzielne zakładanie spodni. 5. UŻYWANIE NOCNIKA – T Cel: Wdrażanie higieny osobistej. Zadanie: Samodzielne i właściwe używanie nocnika. 6. SPŁUKIWANIE SIĘ – T Cel: Samodzielne mycie się. Zadanie: Spłukiwanie piany mydlanej wilgotną myjką. 7. ZAPINANIE GUZIKÓW – I – T Cel: Samodzielność ubierania się i poprawa koordynacji motoryki małej Zadanie: Zapięcie pojedynczego dużego guzika na tabliczce IV ROK 1. ZAPINANIE GUZIKÓW - II – T Cel: Samodzielne ubieranie się i rozwijanie motoryki małej Zadanie: Samodzielne zapięcie i rozpięcie swetra. 2. NALEWANIE – T Cel: Poprawa umiejętności samodzielnego jedzenia i rozwijanie motoryki małej Zadanie: Samodzielne nalewanie z dzbanka do mniejszych naczyń (bez rozlewania na stół) 3. CZYSZCZENIE ZĘBÓW – T Cel: Rozwijanie higieny osobistej. Zadanie: Samodzielne umycie zębów. V ROK 1. PUNKTUALNE UBIERANIE SIĘ – T Cel: Samodzielne i punktualne ubieranie się Zadanie: Wyłączenie rano budzika i samodzielne ubranie się w ciągu określonego czasu. VI ROK 1. PRZYGOTOWANIE POTRAW - T Cel: Rozwijanie umiejętności samodzielnego jedzenia. Zadanie: Samodzielne przygotowanie prostej potrawy. 2. SAMODZIELNE KĄPANIE SIĘ – T Cel: Branie prysznica lub kąpiel bez pomocy Zadanie: Bezpieczne regulowanie temperatury wody
USPOŁECZNIANIE
ĆWICZENIA TERAPEUTYCZNE I ROK 1. BARASZKOWANIE – T Cel: Rozwój współdziałania i tolerancji dla fizycznego kontaktu Zadanie: Dostarczenie przyjemności z ograniczonego kontaktu fizycznego. 2. ŁASKOTANIE - T Cel: Rozwój współdziałania i przyjemności z kontaktu fizycznego Zadanie: Właściwe reagowanie na przyjacielski kontakt fizyczny 3. ZABAWA W NIESPODZIANKĘ - T Cel: Rozwój współdziałania i wydłużenie kontaktu wzrokowego Zadanie: Utrzymanie kontaktu wzrokowego przynajmniej na 3 sekundy i odczuwanie przyjemności z prostej wspólnej zabawy II ROK 1. KOŃ NA BIEGUNACH – T Cel: Rozwój współdziałania i nauka spokojnej zabawy. Zadanie: Spokojne bujanie się na koniu na biegunach przez 2-3 minuty. 2. DAWANIE BUZIAKA – T Cel: Całowanie na prośbę; Zadanie: Dotykanie ustami policzka dorosłej osoby. 3. WSPÓLNA ZABAWA MODELEM CIĘŻARÓWKI – T Cel: Rozwój współdziałania i umiejętności zabawy Zadanie: Toczenie modelu ciężarówki tem i z powrotem razem z inną osobą III ROK 1. POMAGANIE INNYM – T Cel: Rozumienie próśb innych osób. Zadanie: Wyrzucenie na prośbę kawałka papieru do śmieci. 2. CHOWANIE SIĘ I SZUKANIE INNYCH – T Cel: Zrozumienie zasad zabawy „w chowanego”, nauka współdziałania z inną osobą. Zadanie: Chowanie się, a następnie szukanie ukrytej osoby. 3. ZABAWA LALKĄ – T Cel: Rozwój współdziałania w zabawie Zadanie: Przeprowadzanie trzy, lub czteroczęściowej czynności z lalka 4. ZABAWA KLOCKAMI – T Cel: Rozwój umiejętnosci współdziałania i rozumienia pojęcia kolejności. Zadanie: Układanie wieży z klocków na przemian z nauczycielem. IV ROK 1. WSPÓŁDZIAŁANIE PACYNEK– T Cel: Rozwój współdziałania społecznego, pomysłowości w zabawie i umiejętności rozmowy. Zadanie: Prawidłowe używanie pacynki w prostych działaniach z pacynką innej osoby. 2. PROSTE ZABAWY NAŚLADOWCZE– T Cel: Rozwój umiejętności zabaw naśladowczych. Zadanie: Przeprowadzenie krótkiej zabawy w naśladowanie trwającej około 2 minut. 3. WYCIERANIE BLATU STOŁU – T Cel: Nauka organizacji pracy, trymania się procedury i poprawa koncentracji uwagi. Zadanie: Wytarcie blatu stołu po każdej sesji ćwiczeń. 4. ZABAWA W DAWANIE I BRANIE - T Cel: Wzrost zrozumienia, że dawanie innym i branie od nich jest przyjemnością. Zadanie: Dawanie przedmiotu innej osobie, otrzymywanie go z powrotem i mówienie „Dziękuję”. 5. NAKRYWANIE STOŁU – SZTUĆCE - T Cel: Poprawa rozumienia toku czynności i rozwijanie umiejętności pomagania w domu. Zadanie: Poprawne układanie sztućców na stole. V ROK 1. ZAJĘCIA DOMOWE – T Cel: Rozwój umiejętności samodzielnej pracy Zadanie: Wykonywanie użytecznych zajęć domowych bez pomocy lub nadzoru. 2. ZABAWY NAŚLADOWCZE O ŚREDNIM POZIOMIE TRUDNOŚCI - T Cel: Rozwój umiejętności naśladowczych i współdziałania. Zadanie: Aktywne uczestnictwo w pięciominutowej zabawie naśladowczej. 3. GRA W ‘CZEGO POTRZEBUJESZ” Cel: Poprawa współdziałania i rozumienia funkcji przedmiotów. Zadanie: Dostrzeganie potrzeb innych osób. VI ROK 1. SAMODZIELNE RYSOWANIE - T Cel: Rozwój umiejętności samodzielnej pracy i poprawa umiejętności rysowania Zadanie: Samodzielne przerysowywanie obrazków. 2. SAMODZIELNE RYSOWANIE NA PODSTAWIE PISEMNYCH INSTRUKCJI – T Cel: Rozwój umiejętności samodzielnej pracy i czytania prostych instrukcji Zadanie: Czytanie prostych instrukcji i samodzielne rysowanie wg nich. 3. „BAWIĘ SIĘ SWOIMI ZABAWKAMI” ... |
Menu
|