uspolecz schopler, Pedagogika, różne, resocjalizacja

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

SAMODZIELNOŚĆ

 

ĆWICZENIA TERAPEUTYCZNE

I ROK

1.        JEDZENIE PALCAMI – T

Cel: Rozwój umiejętności samodzielnego jedzenia

Zadanie: Samodzielne podnoszenie palcami i zjadanie pożywienia.

2.        PICIE Z KUBKA- T

Cel: Picie z kubka

Zadanie: Trzymanie kubka obiema rękami i podnoszenie go do ust. 

II ROK

1.                    JEDZENIE ŁYŻKĄ – T

Cel: Rozwijanie umiejętności samodzielnego jedzenia

Zadanie: Jedzenie łyżką bez nadmiernego rozlewania.

2.                    WŁAŚCIWE UŻYWANIE ŁYŻKI – T

Cel: Wzrost umiejętności jedzenia i poprawa zachowania się przy stole

Zadanie: Samodzielne i poprawne jedzenie łyżką.

3.                    PICIE Z KUBKA – T

Cel:  Rozwój umiejętności samodzielnego jedzenia

Zadanie:  Picie z kubka bez rozlewania, przy użyciu obu rąk.

4.                    ROZBIERANIE SIĘ - SKARPETKI – T

Cel: Samodzielne rozbieranie się.

Zadanie: Samodzielne zdjęcie skarpetek.

III ROK

1.                    JEDZENIE WIDELCEM – T

Cel: Poprawa umiejętności samodzielnego jedzenia.

Zadanie: Jedzenie widelcem.

2.                    ROZRÓŻNIANIE RZECZY JADALNYCH OD NIEJADALNYCH – T

Cel: Rozwijanie umiejętności samodzielnego jedzenia.

Zadanie: Samodzielne odróżnianie rzeczy jadalnych od niejadalnych.

3.                    UBIERANIE SWETRA – T

Cel: Samodzielne ubieranie się.

Zadanie: Samodzielne zakładanie rozpinanego swetra, lub koszulki

4.                    UBIERANIE SPODNI – T

Cel: Samodzielne ubieranie się.

Zadanie: Samodzielne zakładanie spodni.

5.                    UŻYWANIE NOCNIKA – T

Cel: Wdrażanie higieny osobistej.

Zadanie: Samodzielne i właściwe używanie nocnika.

6.                    SPŁUKIWANIE SIĘ – T

Cel: Samodzielne mycie się.

Zadanie: Spłukiwanie piany mydlanej wilgotną myjką.

7.                    ZAPINANIE GUZIKÓW – I – T

Cel: Samodzielność ubierania się i poprawa koordynacji motoryki małej

Zadanie: Zapięcie pojedynczego dużego guzika na tabliczce

IV

ROK

1.                    ZAPINANIE GUZIKÓW - II – T

Cel: Samodzielne ubieranie się i rozwijanie motoryki małej

Zadanie: Samodzielne zapięcie i rozpięcie swetra.

2.                    NALEWANIE – T

Cel: Poprawa umiejętności samodzielnego jedzenia i rozwijanie motoryki małej

Zadanie: Samodzielne nalewanie z dzbanka do mniejszych naczyń (bez rozlewania na stół)

3.                    CZYSZCZENIE ZĘBÓW – T

Cel: Rozwijanie higieny osobistej.

Zadanie: Samodzielne umycie zębów.

V ROK

1.                    PUNKTUALNE UBIERANIE SIĘ – T

Cel: Samodzielne i punktualne ubieranie się

Zadanie: Wyłączenie rano budzika i samodzielne ubranie się w ciągu określonego czasu.

VI ROK

1.        PRZYGOTOWANIE POTRAW - T

Cel: Rozwijanie umiejętności samodzielnego jedzenia.

Zadanie: Samodzielne przygotowanie prostej potrawy.

2.        SAMODZIELNE KĄPANIE SIĘ – T

Cel: Branie prysznica lub kąpiel bez pomocy

Zadanie: Bezpieczne regulowanie temperatury wody

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

USPOŁECZNIANIE

 

ĆWICZENIA TERAPEUTYCZNE

I ROK

1.  BARASZKOWANIE – T

Cel: Rozwój współdziałania i tolerancji dla fizycznego kontaktu

Zadanie: Dostarczenie przyjemności z ograniczonego kontaktu fizycznego.

2. ŁASKOTANIE - T

Cel: Rozwój współdziałania i przyjemności z kontaktu fizycznego

Zadanie: Właściwe reagowanie na przyjacielski kontakt fizyczny

3. ZABAWA W NIESPODZIANKĘ - T

Cel: Rozwój współdziałania i wydłużenie kontaktu wzrokowego

Zadanie: Utrzymanie kontaktu wzrokowego przynajmniej na 3 sekundy i odczuwanie przyjemności z prostej wspólnej zabawy

II ROK

1. KOŃ NA BIEGUNACH – T

Cel: Rozwój współdziałania i nauka spokojnej zabawy.

Zadanie: Spokojne bujanie się na koniu na biegunach przez 2-3 minuty.

2. DAWANIE BUZIAKA – T

Cel: Całowanie na prośbę;       Zadanie: Dotykanie ustami policzka dorosłej osoby.

3. WSPÓLNA ZABAWA MODELEM CIĘŻARÓWKI – T

Cel:  Rozwój współdziałania i umiejętności zabawy

Zadanie:  Toczenie modelu ciężarówki tem i z powrotem razem z inną osobą

III ROK

1. POMAGANIE INNYM – T

Cel: Rozumienie próśb innych osób.

Zadanie: Wyrzucenie na prośbę kawałka papieru do śmieci.

2. CHOWANIE SIĘ I SZUKANIE INNYCH – T

Cel: Zrozumienie zasad zabawy „w chowanego”, nauka współdziałania z inną osobą.

Zadanie: Chowanie się, a następnie szukanie ukrytej osoby.

3. ZABAWA LALKĄ – T

Cel: Rozwój współdziałania w zabawie

Zadanie: Przeprowadzanie trzy, lub czteroczęściowej czynności z lalka

4. ZABAWA KLOCKAMI – T

Cel: Rozwój umiejętnosci współdziałania i rozumienia pojęcia kolejności.

Zadanie: Układanie wieży z klocków na przemian z nauczycielem.

IV

ROK

1. WSPÓŁDZIAŁANIE PACYNEK– T

Cel: Rozwój współdziałania społecznego, pomysłowości w zabawie i umiejętności rozmowy.

Zadanie: Prawidłowe używanie pacynki w prostych działaniach z pacynką innej osoby.

2. PROSTE ZABAWY NAŚLADOWCZE– T

Cel: Rozwój umiejętności zabaw naśladowczych.

Zadanie: Przeprowadzenie krótkiej zabawy w naśladowanie trwającej około 2 minut.

3. WYCIERANIE BLATU STOŁU – T

Cel: Nauka organizacji pracy, trymania się procedury i poprawa koncentracji uwagi.

Zadanie: Wytarcie blatu stołu po każdej sesji ćwiczeń.

4. ZABAWA W DAWANIE I BRANIE - T

Cel: Wzrost zrozumienia, że dawanie innym i  branie od nich jest przyjemnością.

Zadanie: Dawanie przedmiotu innej osobie, otrzymywanie go z powrotem i mówienie „Dziękuję”.

5. NAKRYWANIE STOŁU – SZTUĆCE - T

Cel: Poprawa rozumienia toku czynności i rozwijanie umiejętności pomagania w domu.

Zadanie: Poprawne układanie sztućców na stole.

V ROK

1. ZAJĘCIA DOMOWE – T

Cel: Rozwój umiejętności samodzielnej pracy

Zadanie: Wykonywanie użytecznych zajęć domowych bez pomocy lub nadzoru.

2. ZABAWY NAŚLADOWCZE O ŚREDNIM POZIOMIE TRUDNOŚCI - T

Cel: Rozwój umiejętności naśladowczych i współdziałania.

Zadanie: Aktywne uczestnictwo w pięciominutowej zabawie naśladowczej.

3. GRA W ‘CZEGO POTRZEBUJESZ”

Cel: Poprawa współdziałania i rozumienia funkcji przedmiotów.

Zadanie: Dostrzeganie potrzeb innych osób.

VI ROK

1. SAMODZIELNE RYSOWANIE - T

Cel: Rozwój umiejętności samodzielnej pracy i poprawa umiejętności rysowania

Zadanie: Samodzielne przerysowywanie obrazków.

2. SAMODZIELNE RYSOWANIE NA PODSTAWIE PISEMNYCH INSTRUKCJI – T

Cel: Rozwój umiejętności samodzielnej pracy i czytania prostych instrukcji

Zadanie: Czytanie prostych instrukcji i samodzielne rysowanie wg nich.

3. „BAWIĘ SIĘ SWOIMI ZABAWKAMI”

...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.