wesola szkola plan wynikowy 2 nowy, programy nauczania i pomoce dydaktyczne, nauczanie zintegrowane

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
Plan wynikowy
Kształcenie zintegrowane klasa II, część 1. Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku (DKOW-5002-10/08)
Bloki tematyczne
Tematy jednostek
metodycznych
Wymagania programowe (edukacyjne)
Podstawowe
Uwagi
Ponadpodstawowe
Uczeń
Uczeń
Blok I
W szkole po wakacjach
1. Powitania – pożegnania.
2. Mój podręcznik.
3. Wakacje.
4. Na wystawie skarbów.
5. Bursztyny.

umie w skupieniu słuchać tekstu czytanego
przez nauczyciela;

układa zdanie z rozsypani wyrazowej;

zna zasady pisowni wielka literą,

liczy w zakresie 10;

zna cyfrowy i słowny zapis liczby,

układa dłuższa wypowiedź na dany
temat;

czyta wiersz z właściwą intonacją,
respektując znaki przestankowe;

układa dialogi;

wyodrębnia w utworze wydarzenia
fantastyczne i realistyczne;

wyróżnia i nazywa cechy przedmiotów;

wskazuje na mapie miejsca letniego
wypoczynku;

uruchamia swoją twórczą wyobraźnię –
projektuje zwierzątko i wymyśla
historyjki o nich;
Blok II
Bezpieczeństwo
6.Bezpiecznie i wesoło.
7 Droga do szkoły.
8. Znaki drogowe.
9. Ruch drogowy.
10. Zdrowo i bezpiecznie.

wypowiada się w kilkuzdaniowej formie na
dany temat;

rozumie zależność między dodawaniem i
odejmowaniem;

zna zasady poruszania się po drogach w
mieście i poza miastem;

zna rodzaje i znaczenie znaków
drogowych;

rozwiązuje proste zadania tekstowe;

wykonuje dodawanie i odejmowanie liczb
w zakresie 10;

czyta płynnie i poprawnie wiersz;

ustala kolejność alfabetyczną kilku
wyrazów na podstawie pierwszej litery;

wyodrębnia postacie i kolejne
wydarzenia;

dokonuje oceny postępowania
bohaterów utworu;

układa i zapisuje zdania na określony
temat;

wymienia niezbędne elementy
wyposażenia roweru;
Blok III
W naszej klasie
11. Koledzy.
12. Obowiązki dyżurnego.
13. Ukwiecenie klasy.

redaguje odpowiedź na zadane pytanie;

zna zasady pisowni wielką literą;

dodaje i odejmuje w zakresie 20 bez

trafnie dobiera słownictwo;

ocenia postępowanie bohatera;

konstruuje zdania tak, by wyrażały
1
Plan wynikowy
14. Nowy kolega.
przekroczenia progu dziesiątkowego;

zna pojęcia: składnik, suma;

zna monety groszowe: 1 gr, 2 gr, 5 gr,
10 gr, 20 gr;

liczy pieniądze;

wie, czego roślina potrzebuje do życia;
pożądaną myśl;

zapisuje liczby dwucyfrowe słownie i
cyframi;

rozumie pojęcia:
składnik, suma
;

wykonuje obliczenia pieniężne;

dostrzega związki przyczynowo-
skutkowe między wydarzeniami;

prowadzi dialog;
Blok IV
Ogród pełen barw
15. Moje obserwacje.
16Rośliny ozdobne.
17.Warzywa.
18.Warzywa przez cały rok.
19.Drzewa i krzewy owocowe.
20.Owoce.

poprawnie czyta opracowany tekst;

pisze poprawnie opracowane wyrazy z
rz
;

wie, jak dokonać prostych pomiarów;

wyodrębnia podzbiory w zbiorze
przedmiotów;

dodaje i odejmuje w zakresie 20;

zna pojęcia
odjemna, odjemnik, różnica
;

rozpoznaje warzywa wśród innych roślin;

wie, jakie znaczenie mają warzywa dla
zdrowia;

wie, jak chronić przyrodę przed
zniszczeniem;

zna różne sposoby przechowywania i
przetwarzania warzyw;

wie, jak przechowywać i przetwarzać
owoce;

rozpoznaje drzewa i krzewy owocowe;

zapisuje wyniki obserwacji;

stosuje w zdaniach wyrazy z
rz
niewymiennym;

układa kilkuzdaniową wypowiedź na
dany temat;

odróżnia wiersz od prozy;

układa wypowiedź w formie opisu;

praktycznie stosuje przemienność
dodawania liczb;

stosuje pojęcia:
różnica liczb, odjemna,
odjemnik
;

porównuje ciężar przedmiotów;

wyróżnia liczby parzyste i nieparzyste;

nazywa niektóre rośliny ogrodowe;

wyróżnia części jadalne warzyw;

wyjaśnia związek między warunkami
życia rośliny a jej wzrostem i rozwojem;

zna budowę drzewa i krzewu;

wyróżnia i nazywa cechy
charakterystyczne owoców;

tworzy melodię do podanego tekstu i
interpretuje ruchem wydarzenia;
Blok V
Jesień dookoła
21.W parku jesienią.
22. O jesiennym listku.
23. Drzewa w jesiennej szacie.

poprawnie pisze opracowane wyrazy ze
spółgłoskami miękkimi;

dodaje i odejmuje w zakresie 20;

wypowiada się pełnymi zdaniami na
dany temat;

czyta wiersz z odpowiednią intonacją;
2
Plan wynikowy
24. Przyszła do nas jesień. 
umie obliczyć wybranym przez siebie
sposobem sumę dwóch liczb z
przekroczeniem progu;

rozwiązuje proste zadania tekstowe;

wie, że w dodawaniu można przestawić i
grupować liczby, a wynik pozostaje bez
zmian;

rozpoznaje pospolite drzewa i krzewy w
naturalnym środowisku;

czyta tekst z podziałem na role;

opisuje drzewo środkami werbalnymi i
pozawerbalnymi;

określa nastrój utworu i wymienia,
jakimi środkami autor go uzyskał;

Szuka oryginalnych rozwiązań
plastycznych;
Blok VI
Zwierzęta hodowane przez
człowieka
25. Moje ulubione zwierzątko.
26. Nie przechodź obojętnie.
27. W gospodarstwie wiejskim.
28. Ssaki i ptaki hodowlane.
29. Korzyści z hodowli
zwierząt.

czyta płynnie opracowane fragmenty
tekstów;

pisze z pamięci proste zdania ;

zna pojęcie
rzeczownik
;

odejmuje od 11, 12, 14 z przekroczeniem
progu dziesiątkowego;

zna obowiązki hodowcy;

zna znaczenie spożywania mleka i jego
produktów dla rozwoju organizmu;

dostrzega charakterystyczne cechy
wyglądu;

ustala kolejność zdarzeń zgodnie z
przebiegiem akcji;

wymyśla dalsze losy bohatera;

pisze poprawnie wyrazy z
rz
niewymiennym;

wykonuje różnorodne działania na
dodawanie i odejmowanie w zakresie
20;

klasyfikuje zwierzęta hodowlane na
ptaki i ssaki;

rozumie pojęcia:
zwierzęta jajorodne,
żyworodne
;

wykazuje związek budowy ciała,
sposobu poruszania się zwierząt ze
środowiskiem, w którym żyją;
Blok VII
Zawody ludzi
30. Dla naszej pani.
31. Kto pracuje w szkole?
32. Zawody ludzi na wsi i w
mieście.
33. Kim będę?

poprawnie czyta przygotowany wiersz;

pisze czytelnie, estetycznie;

czynnościowo rozwiązuje proste zadania
tekstowe na dodawanie
i odejmowanie w zakresie 20;

rozpoznaje linie proste, krzywe i łamane;

zna pojęcie
odcinek
;

potrafi ułożyć życzenia;

używa zwrotów grzecznościowych i zna
ich pisownię;

stosuje zasadę pisowni
nie
z
czasownikami;

czyta tekst z podziałem na role;

układa dłuższą kilkuzdaniową
3
Plan wynikowy

zna pojęcie
czasownik
;
wypowiedź na dany temat;

rozróżnia dawne jednostki miary:
stopa,
łokieć, krok
;
Blok VIII
Pożegnanie października
34.Barwy października.
35. Wiatr.
36. Deszcz.
37. Jesienny koncert.

wyodrębnia w opowiadaniu kolejne
wydarzenia;

wypowiada się pełnymi zdaniami;

umie mierzyć długość odcinka w
centymetrach;

praktycznie posługuje się jednostką 1 litr;

czyta cicho ze zrozumieniem krótkie
teksty;

wie, jak należy zachować się podczas
koncertu;

stosuje w wypowiedziach nowe
słownictwo;

czyta tekst z podziałem na role;

nazywa różne rodzaje wiatru;

podaje przykłady pożytecznej i
szkodliwej działalności wiatru;

korzysta z instruktarzowego planu pracy
przy wykonywaniu dzieła;

taktuje w rytmie trójmiarowym;
Blok IX
Dbamy o miejsca pamięci
38. Pamiętamy o tych, którzy
odeszli.

wie, w jaki sposób czcimy pamięć o tych,
którzy odeszli;

wypowiada się pełnymi zdaniami;

czyta krótki tekst z uwzględnieniem
znaków przestankowych;

mnoży w zakresie 30;

poznaje ważniejsze wydarzenia
związane z naszą Ojczyzną;

ocenia zachowanie bohatera utworu;

korzysta z różnych źródeł wiedzy;
Blok X
Zwierzęta wokół nas
39-40. Podróże doktora Dolittle
i jego przyjaciół
.(lektura z
kanonu lektur obowiązkowych)
41. Zwierzęta leśne.
42. Wędrówki ptaków.
43. Pomagamy ptakom.

rozpoznaje zwierzęta leśne;

wie, które ptaki odlatują na zimę, a które
przylatują do nas;

umie wykorzystać mnożenie liczb w
zakresie 30;

zna liczby parzyste i nieparzyste;

wypowiada się pełnymi zdaniami na dany
temat;

dostrzega związki przyczynowo –
skutkowe i ustala kolejność zdarzeń;

układa wypowiedź w formie opisu;

pisze poprawnie wyrazy z ó
niewymiennym;

dostrzega, że poeta tworzy za pomocą
słowa obrazy dźwiękowe, ruchowe –
poeta maluje słowem;
Blok XI
Nasza Ojczyzna
44. Godło Polski.
45. Warszawa w legendzie.
46. Wędrówki po Warszawie.
47. Święto Niepodległości.

czyta z podziałem na role opracowany
tekst;

wie, że hymn państwowy należy śpiewać w
postawie „na baczność”;

potrafi ułożyć dłuższą wielozdaniową
wypowiedź na określony temat;

wyodrębnia w utworze postaci i
zdarzenia;
4
Plan wynikowy

zna nazwę swojej Ojczyzny, flagę i godło;

wie, że orły są ptakami chronionymi;

rozumie, dlaczego Polacy świętują 11
listopada;

wie, że każda nuta ma przyporządkowane
swoje miejsce na pięciolinii;

stosuje przemienność mnożenia liczb w
zakresie 30;

zna cyfry rzymskie od I do XII;

potrafi opowiedzieć legendę;

wskazuje na mapie miasta, rzeki, góry;

potrafi wskazać na mapie fizycznej
położenie Warszawy;
Blok XII
Pory dnia i roku
48.Kosmos.
49. Dzień się kończy, noc
zaczyna.
50 . Pory roku.
51.
52. Późna jesień.

słucha tekstu czytanego przez nauczyciela;

zna cechy charakterystyczne pór roku;

wie, kim był Mikołaj Kopernik;

układa kilkuzdaniową wypowiedź ustną;

odczytuje wskazania czasu na zegarze
tradycyjnym;

wie, że doba ma 24 godziny;

odczytuje wskazania termometru
zaokiennego bez posługiwania się liczbami
ujemnymi;

dokonuje obliczeń zegarowych na
konkretnych przykładach;

wie, że pory roku zależne są od ruchu
obrotowego Ziemi;

zna planety Układu Słonecznego;

wnioskuje z systematycznie
prowadzonych obserwacji;

odczytuje wskazania termometru
zaokiennego ( z liczbami ujemnymi);

podejmuje działania w obronie Ziemi;
Blok XIII
Teatralne rozmaitości
53. Światło i cień.
54. W teatrzyku cieni.
55. Teatr – miejsce niezwykłe.
56. Andrzejki.

czyta głośno, płynnie opracowany tekst;

wykonuje mnożenie i dzielenie w zakresie
30;

wie, w jaki sposób powstaje cień;

potrafi wymienić nazwy zawodów
związane z teatrem;

czyta cicho ze zrozumieniem;

pisze ze słuchu wyrazy z rz i z;

potrafi wyznaczyć główne kierunki
świata;
5
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.