ważne definicje TT, !Nauka! Studia i nie tylko, Termodynamika techniczna

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

Ciepło spalania Qc jest to ilość energii cieplnej wywiązującej się w wyniku

całkowitego i zupełnego spalenia jednostki paliwa, przy założeniu że

spaliny zostały ochłodzone do pierwotnej temperatury substratów, a woda

wydzielająca się w wyniku spalania i znajdująca się w paliwie w całości

uległa skropleniu.

 

Wartość opałowa Qw jest to ilość energii cieplnej wywiązującej się w

wyniku całkowitego i zupełnego spalenia jednostki paliwa, przy założeniu

że spaliny zostały ochłodzone do pierwotnej temperatury substratów, a

woda wydzielająca się w wyniku spalania i znajdująca się w paliwie

pozostaje w spalinach w postaci pary wodnej.

Ciepło spalania jest wyższe od wartości opałowej o ciepło kondensacji

całkowitej wody znajdującej się w spalinach.

Wartość opałowa jest wielkością używaną w technice do definiowania sprawności

urządzeń grzewczych, np. kotłów.

Ze spalaniem całkowitym mamy do czynienia

jeżeli stałe produkty procesu spalania (popiół,

żużel) nie zawierają części palnych.

 

Spalanie jest spalaniem zupełnym jeżeli

produkty gazowe zawarte w spalinach nie

zawierają gazowych składników palnych (np.

CH4, H2, CO).

Tlen teoretyczny (Ot) jest to ilość tlenu potrzebnego do spalenia określonej ilości

substancji palnej zawartej w paliwie (kg, m3, kmol), przy uwzględnieniu (odjęciu)

tlenu zawartego w paliwie.

Powietrze teoretyczne Pt jest to ilość powietrza potrzebnego do spalenia

jednostki paliwa, uwzględniając tlen zawarty w paliwie.

Powietrze teoretyczne określa się na podstawie określonej ilości tlenu

teoretycznego, wykorzystując założenie że powietrze atmosferyczne składa

się w 21%objętościowo z tlenu i 79%objętościowo z azotu (zakładając że powietrze

jest suche – nie zawiera wilgoci).

Stosunek całkowitej podawanej ilości powietrza (Pc) do ilości

określonej na podstawie stechiometrycznych obliczeń

teoretycznych (Pt) nazywamy współczynnikiem nadmiaru

powietrza (oznaczenie ë).

kmax – maksymalna zawartość CO2 i SO2 w

spalinach suchych (x=0) przy spalaniu

całkowitym i zupełnym z teoretyczną ilością

tlenu (ë=1) [%]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.