w.umyslowe, Studia - Materiały, notatki, Pedagogika, PEDAGOGIKA - materiały

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

6. Cele, zasady i metody wychowania umysłowego w przedszkolu.

 

 

              Celem jest:

-          rozwijanie aktywności i czynności umysłowych,

-          budzenie ciekawości i potrzeby wiedzy o świecie,

-          przyswajanie elementarnych wiadomości i praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym życiu.

 

Zasady:

1.      Zasada łączenia spostrzegania i działania dzieci z ich emocjonalnymi przeżyciami i mową (działalność dzieci przejawiana w zabawie, pracy, samoobsłudze, w celowo organizowanych zajęciach).

2.      Organizowanie procesu uczenia się dzieci w toku ich działania.

 

Metody:

-          Czynne – polegają na organizowaniu wielostronnego działania dzieci, począwszy od ułatwiania im nawiązywania z własnej, samorzutnie przejawianej potrzeby, kontaktu z otoczeniem społecznym, przyrodą, techniką i sztuką, samodzielne eksperymentowanie dziecka,

-          zadań stawianych dzieciom do wykonania,

-          ćwiczenie jako metoda stymulowania rozwoju dziecka, pod warunkiem, że dana funkcja zaczyna się przejawiać spontanicznie

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.