Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.
L
ogistykawprzedsi¦biorstwie Logistykazaopatrzenia dr in». Marek Karkula AkademiaGórniczo-Hutnicza WydziaªZarz¡dzania KatedraZarz¡dzaniaiIn»ynieriiSystemów 2010 Logistyka zaopatrzenia Logistyka zaopatrzenia (. . . ) to system logistyczny zwi¡zany z rynkiem b¦d¡cy pomostem mi¦dzy logistyk¡ dystrybucji dostawców i logistyk¡ produkcji w zakładzie. Zaopatrzenie: I . . . akt zakupu towarów i usług dla przedsi¦biorstwa, I . . . proces pozyskiwania dóbr i usług dla firmy. Zaopatrzenie . . . ...wszystkiedziałanianiezb¦dnedonabyciadóbriusługzgodniez wymaganiamiorganizacji. © MarekKarkula Logistykaw... Slajd:2 Strategiczna rola zaopatrzenia Efektywne zarz¡dzanie zaopatrzeniem wymaga wypracowania odpowiedniej strategii zakupów , zbie»nej z celami strategicznymi przedsi¦biorstwa. I kryteria selekcji i wybór dostawców, I umowy i porozumienia z dostawcami, I infrastruktura procesów dostaw – centra konsolidacji, systemy komunikacji, I decyzje o zakresie kapitału w przedsi¦wzi¦ciach z innymi partnerami na rzecz tworzenia zintegrowanych ła«cuchów dostaw, I okre±lenia zakresu standaryzacji i unifikacji, I inwestycje magazynowe i usprawniaj¡ce obsług¦ ładunków, © MarekKarkula Logistykaw... Slajd:3 Marketing zakupów Marketing zakupów „... przemy±lanyzespółdecyzjiidziała« przedsi¦biorstwa okre±laj¡cyjegopolityk¦istrategi¦ wzakresiezaopatrzenia w ±rodkiprodukcji,pozwalaj¡cynasprawnedokonaniezakupów (lubzakontraktowaniedostaw)ka»degokonkretnego asortymentuznajbardziejkorzystnychzrozpoznanychprzez kupuj¡cego ¹ródeł orazuzyskaniewpływunadziałanie dostawców iprocesyzachodz¡cenareprezentowanychprzez nichrynkach.” WojciechowskiT.„Marketingilogistykanarynku±rodkówprodukcji”.PWE,Warszawa1995 © MarekKarkula Logistykaw... Slajd:4 Marketing zakupów – etapy I analizowanie rynku w odniesieniu do poda»y danego produktu, I pytania o ofert¦, I odszukanie (pozyskanie) najlepszego dostawcy, I negocjacje: podpisanie umowy – zakup, I zadanie po±rednie: najlepiej zakupi¢, I zadanie ko«cowe: optymalizacja zysków. © MarekKarkula Logistykaw... Slajd:5 |
Menu
|