wejsciowka gleboka, pedagogika specjalna uam, gleboka kopeć

Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.

Definicja niepelnosprawnosci intelektualnej-

 

ICD10- istotne obnizenie ogolnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, oraz trudnosci w zachowaniu przystosowawczym, wystepujace przed 18r.z.

 

DSM IV- istotnie nizszy poziom funkcjonowania intelektualnego(IQ 70 lub ponizej), ktory wspolwystepuje przy znacznych ograniczeniach w zachowaniu przystosowawczym, w przynajmniej dwoch nastepujacych obszarach zdolnosci:

·          porozumiewanie sie

·          troska o siebie

·          tryb zycia domowego

·          sprawnosci spoleczno-interpersonalne

·          korzystanie ze srodkow zabezpieczenia spolecznego

·          kierowanie soba

·          troska o zdrowie i bezpieczenstwo

·          zdolnosci szkolen

·          sposob organizacji wolnego czasu i pracy

Poczatek tego stanu musi wystepowac przed 18 r.z.

 

Definicja niepelnosprawnosci int. w stopniu glebokim-

 

Definicja n.i.+  Zwiazana jest ze znacznym uszkodzeniem ukladu nerwowego, wystepuje calkowita niezaradnosc i zaleznosc od innych.

 

Odchylenie standartowe powyzej 5, iloraz inteligencji 0-24 w skali Wechslera.

 

Etiologia n.i.-

·          OKRES PRENATALNY-

v                      czynniki biomedyczne- zaburzenia chromosomow, pojedynczego genu, zespoly wad wrodzonych metaboliczne, wady OUN, choroby matki, wiek rodzicow

v        czynniki spoleczne- ubostwo, zla dieta matki, przemoc w rodzinie, brak opieki prenatalnej

v        czynniki zwiazane ze stylem zachowania matki lub rodzicow- IQchemiczne(narkotyki itp), niedojrzalosc rodzicow

v        czynniki edukacyjne- niepelnosprawnosc poznawcza rodzicow bez wsparcia, brak przygotowania do rodzicielstwa

·          OKRES PERINATALNY-

v                      czynniki biomedyczne- zamartwica, uraz okoloporodowy, wczesniactwo

v        spoleczne- brak dostepu do opieki prenatalnej i neonatologicznej

v        czynniki zwiazane ze stylem zachowania matki lub rodzicow- brak opieki nad dzieckiem, porzucenie dziecka

v        edukacyjne- brak skierowania przy wypisie ze szpitala do osrodka wczesnej interwencji

·          OKRES POSTNATALNY-

v        biomedyczne-uszkodzenie mozgu, niedozywienie, zakazenia, czynniki chemiczne

v        spoleczne- zaburzona interakcja dziecko- rodzic, brak odpowiedniej stymulacji dziecka, ubostwo, choroby przewlekle w rodzinie, instytucjonalizacja-pobyt w instytucji

v        czynniki zwiazane ze stylem zachowania matki lub rodzicow- wykorzystywanie lub zaniedbywanie dziecka, przemoc, nieodpowiednia opieka rodzicielska, deprywacja spoleczna, trudne zachowania dziecka

v        edukacyjne- zle rodzicielstwo, spozniona diagnoza, nieodpowiednia oferta zwiazania z wczesna interwencja, nieodpowiednia oferta zwiazana z edukacja, nieodpowiednie wsparcie rodziny

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl
  • Powered by WordPress, © Nie obrażaj więc mojej inteligencji poprzez czynione na pokaz zaniżanie własnej.